کمیسیون تفتیش مرکزی مجلس: شکایت‌های کمیشنر کمیسیون حقوق بشر بررسی شود

- ۲۳ میزان ۱۳۹۱

کمیسیون تفتیش مرکزی مجلس نماینده‌گان می گوید که کمیسیون مستقل حقوق بشر عبدالکریم عزیز، کمیشنر این کمیسیون را بدون دلیل از حضور در جلسات هیات رهبری آن کمیسیون، منع نموده و آدرس ایمیلِ او را نیز مسدود کرده است.
به گفته رییس کمیسیون تفتیش مرکزی مجلس، بر اساس شکایت آقای عزیز، رییس کمسیون مستقل حقوق بشر، پروژه‌های ارتقای ظرفیت کارمندان آن کمسیون را به مبلغ هنگفتی به موسسۀ شخصی خویش واگذار نموده و نیز در استخدام کارمندان، قوم‎‌گرایی کرده است.
شاکی گفته که در زمینه به مراجع عدلی، قضایی و شورای ملی  به صورت مکرر مراجعه کرده است؛ اما هیچ جوابی از این نهادها دریافت نکرده و این مراجع، عدم توانایی‌شان را در قسمت رسیده‌گی به این مشکل در کمیسیون مستقل حقوق بشر، ابراز نموده اند.
اعضای کمیسیون تفتیش و نظارت بر اجرای قانون مجلس فیصله کرده‌اند که شکایت‌های کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات باید از سوی مراجع مربوط به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.
برخی اعضای کمیسیون یادشده گفته‌اند که بررسی‌های آن‌ها نشان می‌دهد که رییس کمیسون مستقل حقوق بشر بر حقوق عبدالکریم عزیزی کمیشنر این کمیسیون تجاوز کرده است.
اعضای کمیسیون تفتیش مرکزی روز گذشته داکتر سیما سمر رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر را برای پاسخ‌گویی در این خصوص، به این کمیسیون فراخوانده بودند، اما بانو سمر از حضور در جلسه کمیسیون خودداری کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.