در مسـیر پیروزی

گزارشگر:حامد علمی - ۲۵ میزان ۱۳۹۱

بخش سـی‌وهشتم

«… هم‌میهنان مومن!
جهاد برحق شما ملت قهرمان، تغییر در جغرافیه و تاریخ جهان به میان آورد و به همت والای فرزندان مومن شما، امپراتوری کمونیزم فرو پاشید. اکنون بار دیگر دسایس شوم ماجراجویان افراطی کمونیست که امروز می‌خواستند حمامی از خون را در شهر کابل به پا سازند و کشور ما را به دوران اختناق و استبداد و الحاد کمونیزم برگردانند، باز به همت همین فرزندان قهرمان‌شان به ناکامی روبه‌رو شد. این دسیسۀ شوم در زمانی صورت می‌گیرد که رهبران مجاهدین بعد از جلسات طولانی سرانجام دولت اسلامی خویش را اعلان نمودند و این دسیسه در حالی صورت می‌گیرد که شورای رهبری مجاهدین تصمیم گرفتند هیاتی را به سرپرستی پروفیسور صبغت‌الله مجددی به کابل بفرستند، اما دسیسه‌گران که نمی‌خواستند ملت زجرکشیده ما از ثمرات پربار جهاد بهره‌مند گردند، چنین دسایس شوم را به‌راه می‌اندازند که خوشبختانه اقدام به‌وقت سپاهیان دلیر اسلام به فرماندهی فرمانده محبوب انجنیر احمدشاه مسعود، سرانجام این دسیسه را به ناکامی روبه‌رو ساخت و من پیروزی حق بر باطل و غلبه نور بر ظلمت را یک‌بار دیگر به شما مبارک‌باد می‌گویم.
هموطنان عزیز!
انقلاب شکوهمندتان امروز در مرحله پیروزی نهایی خود رسیده است. شما مطمین باشید که بعد از این، دست آشوبگران برای همیشه ـ انشاءالله ـ از کشور ما کوتاه شد.
هموطنان عزیز!
ملت ما، ملتی واحد و یک‌پارچه است. در انقلاب اسلامی کشورمان همه اقشار ملت، همه مردم ما به صورت خیلی دلیرانه سهم گرفتند. ملت ما، ملتی متحد و یک‌پارچه است. ما هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ دستی ناپاک در میان ملت واحدِ ما تفرقه ایجاد کند. به‌نام رنگ، نسل، قبیله و نژاد هیچ‌گاه ملت ما از همدیگر جدا نمی‌شود. اسلام ضامن وحدت و یک‌پارچه‌گی ملت ما است.
هموطنان عزیز !
ملت عزیز ما اگرچه در انقلاب شکوهمند خود همه رنج‌ها را تنها متحمل شد، اما با این حال کشورهای اسلامی، ملت‌های مسلمان، کشورهای آزادی‌دوست در دوران محنت و در ایام رنج و تکلیف، ملت عزیز ما را تنها نگذاشت. ما در حالی که در مرحلۀ جدید از حیات اسلامی ملی و تاریخی خود قرار داریم، از همه کشورهای دوست مخصوصاً از کشورهای همسایه، از جمهوری اسلامی پاکستان، از جمهوری اسلامی ایران، از عربستان سعودی، از همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی صمیمانه قدردانی می‌نماییم.
در افغانستان یک کشور اسلامی و دولت اسلامی که توسط شورای رهبری جهاد تشکیل شده، هرچه زودتر انشاءالله پیاده خواهد شد و این پدیده بزرگ در تاریخ جهان و در تاریخ ملت ما، یک نقطه عطف بسیار عظیمی در تاریخ جهان خواهد بود. افغانستان اسلامی کانون صلح و امنیت در منطقه و جهان خواهد بود. ما به همه کشورهای همسایه، به همه ملت‌ها و به همه کشورها اطمینان می‌دهیم که انقلاب اسلامی در دوران پیروزی‌اش، به عنوان امن و استقرار در منطقه و در جهان به میان خواهد آمد.
ملت افغانستان از همه موسسات بین‌المللی، از کنفرانس اسلامی، از ملل متحد و از سایر موسسات انسانی که با ملتِ ما در دوران جهاد و هجرت یاری و همکاری نمودند، اظهار قدردانی و شکران می‌نماید.
ما از همه کشورها و همه موسسات، از کنفرانس کشورهای اسلامی، از ملل متحد یک‌بار دیگر می‌خواهیم که در دوران بازسازی با ملت مظلوم و قهرمانِ ما همکاری نمایند. ما یقین داریم که دوستان ملت ما آن‌چنان که ما را در دوران جهاد و در دوران انقلاب یاری نمودند، در دوران بازسازی نیز با ما همکاری و یاری خواهند نمود. ناگفته نگذاریم که بعد از استقرار اوضاع در کشور ما، در برابر همۀ آن‌هایی که درگذشته به بیراهه رفته بودند، یک‌بار دیگر عفو عمومی را اعلان نموده، اطمینان می‌دهیم که در دوران تشکیل حکومت‌ مجاهدین هرگز به هیچ کسی، به مال، به جان و ناموس هیچ فردی کمترین تجاوزی صورت نخواهد گرفت. من از همه برادران مجاهد و از همه فرماندهان عزیز می‌خواهم امنیت را در همه‌جا به صورت جدی تامین نمایند.
در اخیر یک‌بار دیگر از همه افراد اردو و از همه مردم کابل که در جهت ناکامیِ این دسیسه شوم با برادران مجاهدشان همکاری نمودند، اظهار قدردانی می‌نمایم و یقین دارم که بعد از این، دسیسه‌گران کاری را از پیش برده نمی‌توانند و از اردوی کشور، از قوای امنیتی و از همه ارگان‌های دولتی می‌خواهم در جهت ناکامی این دسیسه با برادران مجاهدِ خود همکاری نمایند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.