نمایندۀ سازمان ملل در کابل: احتمال افزایش درگیری‌ها در افغانستان وجود دارد

گزارشگر:شنبه 28 سنبله 1394 - ۲۷ سنبله ۱۳۹۴

نیکولاس هیسم، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان از تشدید درگیری‌ها در افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۵ خبر می‌دهد.
آقای هیسم در جریان گزارش‌دهی به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که افغانستان به پشتی‌بانی جامعۀ جهانی نیاز دارد، زیرا ثبات هنوز در این کشور به گونۀ درست بر قرار نشده است.
mnandegar-3او افزود که باشنده‌گان افغانستان با آینده‌یی مجهول روبه‌رو هستند و مهاجرت شهروندان کشور را به عنوان دل‌سردی‌شان نسبت به حکومت عنوان کرد.
نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل برای افغانستان افزود که شهروندان کشور مشتاقانه وضعیت مشارکت‌ کشورهای کمک‌کننده را نظارت می‌کنند و کمترین نشانه‌یی در این بخش، نقش مؤثری در بحران مهاجرت شهروندان افغانستان به کشورهای اروپایی خواهد داشت.
هیسم همچنان افزود که درگیری‌ها هنوز سبب تلف‌شدن غیرنظامیان می‌شود و بر بنیاد گزارش‌های دفتر سازمان ملل این تلفات در هشت ماه نخست سال جاری افزایش نیز یافته است. او جنگجویان ضد حکومت را عامل عمدۀ به میان‌آمدن تلفات ملکی در کشور عنوان کرد. نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل افزود که امیدوار است تا دولت افغانستان موضوعاتی را که برای نگه‌داشت جان غیرنظامیان در گزارش شش ماهۀ یوناما ذکر شده بود، در نظر گیرد.
رییس دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان در پایان سخن‌رانی‌اش وعده سپرد که برای ترویج روندی که شهروندان افغانستان بتوانند از طریق آن به صلح پایدار دست یابند، تلاش کنند.
آقای هیسم نزدیک به سه ماه پیش در آخرین گزارشش به شورای امنیت سازمان ملل، نسبت به حضور جنگ‌جویان خارجی در افغانستان و احتمال ساختن پایگاه‌هایی توسط داعش در خاک این کشور نیز نگرانی‌اش را ابراز کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.