لغزش کوه دو تن را کشت

گزارشگر:5 عقرب 1393 - ۰۴ عقرب ۱۳۹۳

mnandegar-3در اثر لغزش کوه در دهکدۀ صوفک ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل دو تن از اعضای یک خانواده جان باخته و ۵ تن دیگر آنان زخمی شده اند.
یکتن از باشنده گان دهکدۀ صفکبه رسانه‌ها گفته است که در بین کشته شده‌گان و زخمی‌ها کودکان و زنان نیز شامل اند که همه مربوط یک خانواده هستند. وضعیت یکتن از زخمی‌های این رویداد طبیعی وخیم گزارش شده است.
بازمانده‌گان این رویداد می‌گویند خانه‌های شان مکمل از بین رفته و تمام دارایی‌شان نیز زیر کوه مانده است و در حالت بدی قرار دارند.
یکتن از این باشنده‌گان می‌گوید: «همه چیز ما از بین رفت ما مهاجر شدیم؛ چیزی نداریم و در حالت خراب زنده‌گی می کنیم، در منطقه ما طالبان است و دولت هم بر ما کمک کرده نمی‌تواند، در این حادثه ۷ نفر زخمی و دو تن دیگر کشته شده است.»
اما، اسدالله خُرم رییس شورای ولایتی سرپل می‌گوید، در منطقه صوفک ولسوالی کوهستانات کوهی به نام کوه لرک لغزش کرده که در اثر آن دو تن کشته شده و۵ تن دیگر زخمی شده اند.
او می‌افزاید: «این حادثه در منطقه صوفک ولسوالی کوهستانات رخ داده که آن مناطق زیر تهدید طالبان است در منطقه رفت و آمد بسیار مشکل است. تا هنوز هیچ کمکی دولت کرده نتوانسته است.»
مسوولان مبارزه با حوادث طبیعی ولایت سرپل در یک تماس تلیفونی از این رویداد اظهار بی‌خبری کرده گفتند که تا اکنون آنان خبری در این مورد و طلب کمک دریافت نکرده اند.
این در حالی‌ست که سال گذشته نیز از اثر لغزش کوه در ولسوالی بلخاب این ولایت حدود ده تن کشته و زخمی شده و ده ها خانه ویران گردیده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.