طالبان کندز در بغلان

گزارشگر:شنبه 25 میزان 1394 - ۲۴ میزان ۱۳۹۴

طالبان پس از چاشت روز گذشته بر ولسوالی برکۀ ولایت بغلان یورش بردند و گفته می‌شود که درگیری نیروهای امنیتی با طالبان تا کنون در این منطقه ادامه دارد.
عبدالجبار پردلی، فرمانده پولیس بغلان می‌گوید که گروه جندالله و طالبان پس از شکست در کندز به ولسوالی برکه آمده اند و قصد تصرف این ولسوالی mnandegar-3را دارند. آقای پردلی افزود که تا کنون در جریان این درگیری‌ها، ۱۳ تن از طالبان کشته شده اند و ۳ سرباز امنیتی نیز زخم برداشته اند.
فیروزالدین ایماق، معاون شورای ولایتی این ولایت نیز هشدار می‌دهد که اگر نیروهای بیشتر امنیتی به این ولسوالی فرستاده نشوند؛ به زودی برکه به تصرف طالبان در می‌آید.
طالبان در این باره تاهنوز چیزی نگفته اند.
کشته‌شدن ده‌ها طالب در لوگر
مقام‌های محلی لوگر از کشته‌شدن بیش از ۱۱۰ طالبان در این ولایت خبر می‌دهند.
سلیم صالح، سخن‌گوی والی لوگر می‌گوید که در جریان عملیات تصفیه‌یی نیروهای امنیتی از یک هفته به این‌سو در ولسوالی خروار این ولایت، تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.
به گفتۀ آقای صالح در میان کشته‌شده‌ها شش تن از فرماندهان طالبان نیز دیده می‌شود. او می‌گوید که اگر این عملیات ادامه یابد خروار به کلی از وجود طالبان پاک خواهد شد. سخن‌گوی والی لوگر افزود که از چهارده سال به این‌سو مناطقی از این ولسوالی به تصرف طالبان قرار داشت که مناطقی از لوگر و ولایت‌های پکتیا و میدان‌وردک با تهدید روبه‌رو بودند.
حسیب‌الله ستانکزی، رییس شورای ولایتی لوگر نیز این عملیات را مثبت خواند، اما از نیروهای امنیتی خواست تا برای تأمین بهتر امنیت در این ولسوالی پس از عملیات هم حضور داشته باشند.
طالبان پس از افزایش حملات‌ تهاجمی از آغاز سال جاری به این‌سو، برای نخستین بار نزدیک به پانزده روز پیش توانستند مرکز ولایت کندر را به تصرف گیرند. با این که نیروهای امنیتی دوباره کنترل کندر را در دست گرفتند، اما به گفتۀ مسؤولان امنیتی تصرف این ولایت سبب روحیه‌گیری این گروه شده و آنان حملات‌شان را بر ولایت‌های بغلان، بدخشان، لوگر و غزنی نیز افزایش دادند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.