آیساف: افغانستان پس از ۲۰۱۴ مقتدر خـواهد بود

- ۲۴ میزان ۱۳۹۱

آیساف در کابل می‌گوید که افغانستان پس از ۲۰۱۴ میلادی، یک حکومت مقتدر و سرپا خواهد داشت.
نیروهای آیساف همچنان گفته‌اند که خروج عساکر بریتانیایی از افغانستان بر اساس توافقات قبلی انجام می‌شود و این مساله یک روند عادی است.
در حالی‌که  نگرانی‌ها از افزایش ناامنی‌ها در افغانستان هر روز بیشتر شده می‌رود، آیساف خروج نیروهای بریتانیایی از کشور را بی‌تاثیر می‌داند.
جنرال گونترکتس سخنگوی نیروهای آیساف روز دوشنبه در کابل در یک نشست خبری گفت، جامعه جهانی در چندین کنفرانس جداگانه تعهدات قوی نظامی و مالی خود را با حکومت افغانستان سپرده است و حتی پس از سال ۲۰۱۴ آنان افغان‌ها را تنها رها نمی‌کنند.
او افزود: «من می‌توانم برای شما تعهد بسپارم، چون ما می‌دانیم که نیروهای امنیتی افغان از توانایی‌های خوب برخوردار شده اند و جامعه جهانی در کنفرانس‌های شیکاگو و توکیو تعهدات قوی و روشن با حکومت افغانستان کرده اند، پس این موضوعات نشان می‌دهد که افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ یک حکومت مقتدر و سرپا خواهد داشت.»
آقای کتس همچنان تاکید کرد که خروج عساکر بریتانیایی یک بخش از پروسه سپردن انتقال مسوولیت‌ها از نیروهای بین‌المللی به نیروهای افغان می‌باشد.
روز گذشته بریتانیا اعلان کرد که در سال آینده میلادی هزاران عسکرش را از افغانستان خارج می‌کند.
اما وزیر دفاع بریتانیا نگفته است که به چه تعداد عساکر بریتانیایی تا ختم سال ۲۰۱۳ میلادی از افغانستان خارج خواهند شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از فلیپ هاموند می‌نویسد، لندن همچنان پلان دارد تا اخیر امسال حدود ۵۰۰ عسکر بریتانیایی را از افغانستان خارج کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.