ناتو: به دنبـال ادامـۀ مـأموریت در افغانستان هستیم

گزارشگر:چهارشنبه 29 میزان 1394 - ۲۸ میزان ۱۳۹۴

پس از آنکه دولت امریکا از تصمیم خود برای تمدید حضور نظامی ۱۴ ساله‌اش در افغانستان خبر داد، مقامات ارشد ناتو اعلام کردند، آلمان، ترکیه و ایتالیا قرار است سطح کنونی نیروهای مستقر خود در افغانستان را حفظ کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، تصرف مختصر طالبان بر یکی از مراکز ولایتی نگرانی‌هایی را نسبت به قدرت وتوانایی نیروهای امنیتی افغانستان به وجود آورد mnandegar-3و امریکا و متحدان ناتوانش اعلام کردند، رویدادها باید کاهش نهایی سطح نیرو را تعیین کنند نه چارچوب‌های زمانی.
جنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده ارشد ناتو در اروپا گفت: مطمینم کشورهای ناتو در کنار ۱۰ هزار نیروی امریکایی در افغانستان به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد اما مذاکرات در خصوص تعداد دقیق این نیروها همچنان ادامه دارد.
وی افزود: چندین تن از بزرگترین همکاران ما با ما تماس گرفته و گفته‌اند که در وضعیت کنونی خود باقی خواهند ماند.
جنرال بریدلاو از ارایه جزئیات بیشتر امتناع کرد اما یکی دیگر از مقامات ارشد ناتو گفت: آلمان، ترکیه و ایتالیا قصد دارند سطح کنونی نیروهایشان در افغانستان را حفظ کنند.
متئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا هفته گذشته گفت: ایتالیا در نظر دارد تا سربازانش را برای یک سال دیگر در افغانستان نگه دارد. براساس تازه‌ترین آمارهای ناتو، آلمان، ۸۵۰ نیرو، ایتالیا ۷۶۰ نیرو و ترکیه حدود ۵۰۰ نیرو در افغانستان دارد.
جنرال بریدلاو گفت: ما باید هرگونه تغییر در ساختار نیروهایمان را براساس شرایط موجود ایجاد کنیم نه برنامه‌ریزی‌ها.
ناتو برخلاف امریکا هرگز تاریخی را برای پایان دادن به ماموریت آموزشی‌اش در افغانستان تعیین نکرده است؛ ماموریتی که شامل ۶۰۰۰ نیرو از حدود ۴۰ کشور است. یکی دیگر از مقامات ارشد ناتو گفت: قرار است تصمیم رسمی در این باره در نشست وزرای امور خارجه ناتو که اوایل دسامبر سال جاری میلادی در بروکسل برگزار می‌شود، اتخاذ شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.