ارگ ریاست جمهوری: در انتظار کمک‌های نظامی مسکو هستیم

گزارشگر:چهار شنبه 6 عقرب 1394 - ۰۵ عقرب ۱۳۹۴

معاون سخنگوی رییس ‌جمهور ضمن اشاره به تعهد مسکو برای همکاری تسلیحاتی با افغانستان تأکید کرد که پیمان امنیتی «کابل – واشنگتن» نمی‌تواند مانعی برای کمک‌های نظامی دیگر کشورها به افغانستان شود.
سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی محمد اشرف‌غنی رییس‌جمهور اعلام کرد: مقامات روسیه برای ارایه تجهیزات و بالگردهای نظامی به افغانستان تعهد خود را به کابل اعلام کرده‌اند.
mnandegar-3وی گفت: افغانستان یک کشور مستقل است و حق این را دارد تا از هر کشوری درخواست همکاری نظامی کند.
هاشمی تأکید کرد: بر همین اساس قرارداد امنیتی «کابل – واشنگتن» نمی‌تواند مانع همکاری‌های نظامی روسیه و دیگر کشورها با افغانستان شود.
معاون سخنگوی اشرف‌غنی اذعان داشت: کابل امیدوار است تا کمک‌های نظامی روسیه به افغانستان هرچه سریع‌تر در اختیار نیروهای نظامی کشور قرار گیرد.
وی ادامه داد که با رسیدن کمک‌های تسلیحاتی و بالگردهای نظامی روسی به افغانستان فشارهای کنونی بر نیروهای امنیتی برای مبارزه با مخالفان مسلح کاهش خواهد یافت.
سخنان سید ظفر هاشمی در حالی بیان می‌شود که محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی اشرف‌غنی ضمن تأکید بر تجدید قوای شبکه القاعده در افغانستان از تلاش گروه تروریستی داعش برای جذب مخالفان مسلح دولت افغانستان و نفوذ به آسیای میانه خبر داده است.
وی گفته که چندین گروه مسلح از افغانستان به عنوان معبری برای رسیدن به چین، ازبکستان، روسیه و دیگر کشورهای آسیای میانه استفاده می‌کنند.
این در حالی است که محمد اشرف‌غنی از روسیه تقاضای تجهیزات نظامی سبک و سنگین کرده است.
بر همین اساس رییس‌جمهور افغانستان ضمن درخواست تجهیزات نظامی از روسیه خواسته تا بالگردهای جنگی M.I.35 و M.I.5 روسی را در اختیار نیروهای هوایی افغان قرار داده شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.