رییس ستاد مشترک ارتش: هیچ تشویشی از پروسۀ چهارم انتقال نداریم

- ۱۰ جدی ۱۳۹۱

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که از مرحلۀ چهارم انتقال مسوولیت‌های امنیتی هیچ تشویشی ندارند، هرچند این پروسه خالی از مشکلاتی نخواهد بود.
با آنکه تا اکنون زمان آغاز مرحلۀ چهار مسوولیت‌های امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای افغان مشخص نشده، وزارت دفاع افغانستان از یک سلسله تهدیدهای امنیتی سخن می‌زند.
شیر محمد کریمی رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان به روز یکشنبه در کنفرانس کارمندان صحی ارتش در کابل از آغاز بررسی‌ها در خصوص این مرحله سخن گفت.
آقای کریمی گفت: احتمال می‌رود این مرحله در مناطق سرحدی و محلات نا امن به اجرا گذشته شود.
اما او تأکید کرد که برای دفع تهدیدها از سوی مخالفان مسلح، آماده‌گی‌های لازم را روی دست دارند. او افزود: «فعلاً مرحلۀ چهارم را که ما ارزیابی می‌کنیم، ساحاتی است که تهدیدات در آنجا بیشتر موجود است و به سرحدات نزدیک است، یا جاهایی است که در آنجا دشمن به اشکال مختلف می‌تواند مانع شود یعنی تهدیداتی موجود است، ولی ما هیچ نوع تشویش نداریم.»
رییس ستاد ارتش افغانستان همچنان تاکید کرد که گرفتن مسوولیت از سوی نیروهای افغان خواست حکومت و مردم این کشور است و باید این پروسه به وجه احسن آن پیش برده شود.
این مقام امنیتی همچنان گفت: در حال حاضر ۷۶ درصد امنیت مناطق افغانستان از سوی نیروهای امنیتی تامین می‌گردد.
پیش از این نیروهای آیساف نیز مبارزه با شورشیان را از چالش‌های اساسی فرا راه پروسه انتقال خوانده است.
پروسۀ انتقال مسوولیت‌های امنیتی از نیروهای بین‌المللی به عساکر افغان سال گذشته آغاز شد و این برنامه به اساس یک پلان طرح شده در پنج مرحله انجام می‌شود.
مقام‌های امنیتی می‌‎گویند که مرحلۀ سوم این روند به پایان رسیده است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک رییس‌جمهور کرزی محلاتی که در مرحله چهارم تامین امنیت آن به دوش نیروهای افغان سپرده می‌شوند، اعلام نماید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.