کاهش ۵۰ درصد درآمدهای گمرک هرات در سال مالی ۱۳۹۸

- ۱۸ دلو ۱۳۹۸

درآمدهای گمرک هرات امسال حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. جاوید صمیم، معاون گمرک هرات پس از اعتراض‌ها از افزایش تهدیدات امنیتی در برابر کارمندان این گمر‌ک دیروز در یک نشست خبری گفت که وزارت مالیه در سال مالی ۱۳۹۸ برای این گمرک ۳۲ میلیارد افغانی هدف تعیین کرده بود، اما آنان توانسته اند حتا ۱۸ میلیارد افغانی به دست بیاورند.
انتقال گمرک از شهر هرات به اسلام‌قلعه، عدم توانایی دولت در جلوگیری از فرار درآمدها و وجود زورمندان را آقای صمیم از علت‌های اصلی کاهش درآمد این گمرک عنوان می‌کند.
معاون گمرک هرات از تهدیدات امنیتی در برابر کارمندان این گمرک نیز ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید که امسال کارمندان و کمیشن‌کاران این اداره با رویدادهای چون ترور، آدم‌ربایی و قتل روبه‌رو شدند که ۶ تن آنان جان باخته‌اند. به گفتۀ او، گروه‌های مشخصی از زورمندان وجود دارند که از تاجران باج می‌گیرند. او اما از این زورمندان نام نبرد.
همزمان با این شماری از نماینده‌گان هرات در مجلس نماینده‌گان دیروز در یک‌ نشست خبری از انتقال گمرک هرات از شهر هرات به بندر اسلام‌‌قلعه انتقاد کردند. آنان کاهش درآمدهای گمرک هرات را بی‌پیشینه می‌خوانند.
نماینده‌گان هرات در مجلس از حکومت می‌خواهند که یا امنیت کارمندان این گمرک را تأمین کند و یا گمرک هرات را پس به شهر انتقال دهد.
گفتنی‌ست که از چهار روز به این‌سو کارمندان گمرک هرات به علت آنچه تهدیدات امنیتی می‌خوانند، اعتصاب کرده و دست از کار کشیده‌اند. آنان می‌گویند که با گذشت هر روز از اعتصاب کارمندان این گمرک، حکومت میلیون‌ها افغانی زیان می‌بیند.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.