محاذ ملی اسلامی افغانستان: معتقد به نشست بین‌الافغانی هستیم

- ۱۷ حمل ۱۳۹۲

محاذ ملی اسلامی افغانستان می‎گوید که مصاحبۀ یک مقام این حزب در خبرگزاری اسوشیتدپرس که از سوی رسانه‎ها به گونۀ خلاصه بازتاب داده شده بود، برخی ابهام‎هایی را به وجود آورده است.
محاذ ملی در اعلامیه‌یی گفته است که اختصار گفت‎وگوی سیدحامد گیلانی کفیل این حزب در اسوشیتدپرس برخی ابهام‎ها را به وجود آورده که نیاز به توضیح دارد.
در این اعلامیه آمده که این مصاحبه در چارچوب محاذ ملی صورت گرفته و به شمول شورای همکاری احزاب، از هیچ کس و جریانی نماینده‌‎گی نمی‎‌کند.

 در این اعلامیه گفته شده است: «با این‎که به دیدگاه اپوزیسیون سیاسی احترام داریم، ما به خاطر حل بحران جاری کشور و تفاهم و مصالحه به یک نشست بین‏‎الافغانی معتقد هستیم که از طریق میکانیزم نشست بین‎الافغانی تمام جوانب ذیدخل و مطرح در سیاست افغانستان (به شمول اپوزیسیون سیاسی کشور) صورت گیرد و ما به خاطر تحقق همین هدف مساعی خود را به خرچ می‌دهیم.»
در این اعلامیه همچنان آمده است که در این مصاحبه ما برنشست بین‎الافغانی با حضور تمام جریان‌ها به شمول طالبان تأکید کرده‎ایم؛ اشارۀ ما به نشست شانتی ۳ که در

فرانسه برگزار شد، بوده که در آن طالبان، اپوزیسیون سیاسی، حزب اسلامی و دولت اشتراک کرده بودند.
براساس این اعلامیه، با اختصار این مصاحبه، برخی‎ها برداشت‎هایی کرده بودند که گویا کدام نشست دیگری نیز برگزار شده باشد، درحالی که چنین نیست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.