یک کرواسیایی سرمربی تیم فوتبال افغانستان شد

گزارشگر:دوشنبه 11 عقرب 1394 - ۱۰ عقرب ۱۳۹۴

mandegar-3فدراسیون فوتبال کشور به تازه‌گی پیتر سرگیت، مربی کرواسیایی را به جای سلاوان اسکلیزیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشور انتخاب کرده است.
مصطفی میرزاد، مسوول روابط خارجی فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید که قرارداد سرمربی‌گری آقای سرگیت شب گذشته نهایی شده است.
آقای میرزاد می‌گوید که پیتر سرگیت پیش از این به حیث سرمربی‌ تیم‌های جرمنی در لیگ بوندسلیگای آلمان و هم‌چنان تیم ملی فوتبال گرجستان کار کرده است.
سرمربی جدید تیم فوتبال افغانستان ۴۹ سال دارد و دارندۀ مدرک مربی‌گری از اتحادیۀ فوتبال اروپا (یوفا) می‌باشد.
پیتر سرگیت دوران بازیگری خود را در لیگ فوتبال آلمان آغاز و در تیم‌های اف‌وی کالو، پلوشینگین، شووینخایم، آلمرباخ، والدورف و والدوف منهایم بازی کرد. او از ۱۹۹۳ که ۲۷ سال داشت، به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی فوتبال ادامه بدهد. آقای سرگیت پس از کناره‌گیری از بازی فوتبال، کارش را به عنوان مربی‌ آغاز کرد.
سرگیت تاکنون بازیکنان زیادی را برای تیم‌های ملی کشورهای گوناگون تربیه کرده است. او را به عنوان معمار فوتبال نیز می‌شناسد.
آقای سرگیت سومین سرمربی است که در جریان یک سال سکاندار تیم ملی فوتبال افغانستان می‌شود.
سلاوان اسکلیزیچ، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال افغانستان پس از آن از سوی فدراسیون فوتبال کشور برکنار شد که این تیم در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شکست‌های متواتری را تجربه کرد.
فدراسیون فوتبال کشور در خبرنامه‌یی با تقدیر از کارهای او نوشته است که حضور آقای اسکلیزیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال، در کوتاه‌مدت به نفع افغانستان نبود.
تیم فوتبال افغانستان در دوران سرمربی‌گری آقای اسکلیزیچ، در هشت بازی شرکت کرد که از میان این بازی‌ها، دو پیروزی، یک تساوی و پنج شکست را در کارنامه‌اش دارد.
قرار است تیم فوتبال افغانستان در دور برگشت بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در دوازدهم ماه نوامبر به مصاف تیم کمبوج در تهران برود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.