رییس سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز: سکوت در برابر جنایت جنگی کندز شرم‌آور است

گزارشگر:چهارشنبه 13 عقرب 1394 - ۱۲ عقرب ۱۳۹۴

mandegar-3رییس سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز با اشاره به بمباران بیمارستان کندز گفت که سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت جنگی کندز شرم‌آور است.
به گزارش رویترز، جوان لیو رییس سازمان بین‌المللی سازمان پزشکان بدون مرز گفت که حمله نیروهای امریکایی به بیمارستان این سازمان در شمال افغانستان باید جنایت جنگی شناخته شود.
وی افزود: سازمان پزشکان بدون مرز از ۷۶ کشور خواسته‌ تا در مورد حمله امریکا به بیمارستان کندز تحقیق بی‌طرفانه انجام دهند
این در حالی است که تاکنون جامعه جهانی به تقاضای پزشکان بدون مرز اهمیتی نداده‌اند و این سکوت علیه جنایت در کندز شرم‌آور است.
در اوایل ماه جاری میلادی، نیروی هوایی امریکا بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر کندز را بمباران کرد که منجر به کشته شدن ۲۴ نفر از جمله ۱۲ کارمند این بیمارستان شد.
بر اساس گزارش‌ها، ۹ بیمار و ۲۴ تن از کارکنان این بیمارستان پس از حمله نیروهای امریکایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز مفقود بودند که هنوز هم از سرنوشت آنان هیچ اطلاعی در دست نیست.
رییس سازمان بین‌المللی سازمان پزشکان بدون مرز اظهارداشت که این سازمان موقعیت بیمارستان کندز را به طرف‌های درگیر اعلام و هماهنگ کرده بود.
وی تصریح کرد که بیمارستان در مدت چهار سال فعالیت، تنها ساختمانی بود که به وسیله روشنایی موقعیت آن به خوبی مشخص بود.
لیو خاطرنشان کرد که پس از نخستین حمله به بیمارستان کندز، به تمام طرف‌های درگیر گفته شد که این بیمارستان را هدف قرار ندهند اما آنها به حملات خود ادامه دادند.
دولت امریکا به دلیل حمله به بیمارستان کندز عذرخواهی کرده و گفته که این حادثه را بررسی می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.