«در فوتبال افغانستان انقلاب رخ داده است»

گزارشگر:جمشید یما - ۲۵ میزان ۱۳۹۱

تیم قهرمان لیگ برتر ۱۵ هزار دالر و تیم نایب قهرمان، ۱۰ هزار دالر را از آن خود می‌کنند

در آستانه برگزاری «مهمترین و حساس‌ترین رویداد ورزشی» در کشور (برگزاری لیگ‌ برتر فوتبال)، رییس کمیته ملی المپیک می‌گوید که «در فوتبال افغانستان انقلاب رخ داده است.»
مسوولان فدراسیون فوتبال و لیگ برتر افغانستان نیز می‌گویند که برای مسابقه نهایی لیگ برتر فوتبال که قرار است روز جمعه برگزار شود، برنامه‌های ویژه‌یی را روی دست گرفته‌اند.
روز جمعه، مسابقه فاینل لیگ برتر فوتبال افغانستان میان تیم‌های طوفان هریرود (زون غرب) و تیم سیمرغ البرز(زون شمال) برگزارخواهد شد.
جنرال ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک افغانستان به روزنامه ماندگار گفت که در همه بخش‌های ورزش کشور، دست‌آوردهای چشمگیری داشته‌ایم؛ اما در فوتبال افغانستان یک انقلاب رخ داده است.
او تصریح کرد که فوتبال افغانستان با درخششی که در مسابقات بیرونی و داخلی داشته، توجه نماینده‌گان شورای ملی، مردم افغانستان و به ویژه رییس‌جمهور کرزی را جلب کرده است.
آقای اغبر گفت که در دیدار‌هایی‌که با فرماندهان ناتو داشته، به آن‌ها گفته است که در کنار همکاری‌های نظامی، آن‌ها باید در زمینه رشد ورزش و فرستادن ترینرهای ورزشی نیز با افغانستان همکاری داشته باشند.
او گفت که به همکاری شماری از نهادهای داخلی و بین‌المللی، مکان‌های بسیار مهم ورزشی را که پیش از آن مکان امنی برای معتادین بود، ساخته‌اند.
رییس کمیته ملی المپیک گفت که ورزش افغانستان مهمترین عامل تامین وحدت و همبستگی ملی شده است.
او گفت که با زحمات شبانه‌روزی مسوولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک، حالا افغانستان توانایی میزبانی و برگزاری مهمترین مسابقات بین‌المللی را دارد.
او می‌گوید که استراتژی آن‌ها از آغاز این بود که ورزش را به مکتب وحدت ملی تبدیل سازند که همین‌گونه هم کرده‌اند.
در این حال، شفیق گوهری کمیشنر عالی لیگ برتر فوتبال افغانستان، ضمن ارایه برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای برگزاری دور فاینل مسابقات لیگ برتر، گفت که جوایز ویژه‌یی را برای تیم قهرمان و نایب قهرمان در نظر گرفته اند.
کمیشنر عالی لیگ برتر فوتبال به ماندگار گفت: «تیم قهرمان در پهلوی ‌این‌که جام قهرمانی را از آن خود می‌کند، ۱۵ هزار دالر امریکایی نیز به آن‌ها داده خواهد شد و تیم نایب قهرمان علاوه بر مدال نقره ۱۰ هزار دالر امریکایی را از آن خود می‌کند.»
آقای گوهری گفت که برای آقای گول، بهترین بازیکن، بهترین بازیکن دور فاینل و بهترین داوران و کمیشنران این دوره مسابقات، جوایز ویژه‌یی را در نظر گرفته‌اند.
او همچنان گفت: در کنار این جوایز، یک جایزه مهم دیگر به تیمی داده می‌شود که در این دوره مسابقات، بازی جوان‌مردانه‌یی‌ را از خود به نمایش گذاشته اند.
او تصریح کرد: برای آقای گول این دوره مسابقات در کنار پول نقد، یک کفش طلایی نیز داده خواهد شد.
کمیشنر لیگ برتر فوتبال گفت که استقبال مردم افغانستان از برگزاری لیگ برتر فوتبال، «فوق‌العاده و بی‌پیشینه» بود.
او افزود: رویه بازیکنان در داخل و بیرون از میدان فوتبال امیدبخش بود، آن‌ها وحدت و همبستگی ملی را با اخلاق، کردار و رفتار خود به گونه واقعی آن تمثیل کردند.
همچنان مختار لشکری یکی از مسوولان برنامه میدان سبز و لیگ برتر فوتبال، به روزنامه ماندگار گفت که حساس‌ترین رویداد ورزشی در تاریخ افغانستان (مسابقه فاینل لیگ برتر فوتبال افغانستان) قرار است روز جمعه برگزار شود.
او می‌افزاید که استقبال مردم از برنامه «میدان سبز» و «لیگ برتر فوتبال» بی‌سابقه و غیرقابل پیش‌بینی بود.
آقای لشکری گفت که روزانه هزاران تن به خاطر تماشای لیگ ‌برتر به ورزشگاه می‌آیند و میلیون‌ها تن دیگر این برنامه را از طریق تلویزیون‌های‌شان تماشا می‌کنند، این خود نشان‌دهنده محبوبیت فوتبال در میان مردم افغانستان است.
آقای لشکری گفت: برنامه‌های ویژه‌یی را برای برگزاری هرچه بهتر مسابقه نهایی لیگ برتر آماده کرده‌اند و همچنان برای نخستین‌بار یک آهنگ ورزشی نیز توسط یکی از هنرمندان کشور در این مسابقه خوانده خواهد شد.
این درحالی‌ست که فوتبال افغانستان در دوسال پسین در میدان‌های داخلی و بین‌المللی رشد چشمگیری داشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.