وزیر خارجۀ آلمان: مهاجران افغانی را برمی‌گردانیم

گزارشگر:شنبه 23 عقرب 1394 - ۲۲ عقرب ۱۳۹۴

فرانک اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان روز جمعه از بازگرداندن پناهجویان افغانی که درخواست پناهنده‌گی آنها رد شده است، حمایت کرد.
اشتاین مایر در نشست خبری در برلین در واکنش به خبر منتشر شده در نشریه اشپیگل به نقل از یکی از مقامات سفارت آلمان در کابل درباره ممکن نبودن بازگرداندن افغان‌ها به خاطر شرایط بد امنیتی افغانستان، گفت که دولتش در حال بررسی و کار در زمینه برنامه‌هایی است که امکان بازگرداندن این mandegar-3دسته از افغان‌ها به کشورشان را فراهم کند.
دولت آلمان که با بدترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه است، با تاکید بر این مساله که در کشور جنگزده افغانستان، مناطقی امن برای اسکان مهاجران وجود دارد، اعلام کرد، کار بازگرداندن افغان‌ها به کشورشان را شروع می کند.
پیشتر، وزارت خارجۀ آلمان گفته بود که به دلیل افزایش ناامنى‌ها در افغانستان، اخراج مهاجران و پناهجویان به امری ناممکن بدل شده است.
به گزارش خبرگزاری صدای آلمان، آندریاس میکایلیس معین سیاسى وزارت خارجۀ آلمان، در دیدارى با سیاستمداران احزاب ایتلافى این کشور، با اشاره به آشفته‌گی اوضاع سیاسی در افغانستان گفته است که در شرایط فعلى اخراج اجبارى پناهجویان به افغانستان ممکن نیست.
این دیپلمات بلندپایۀ آلمانی، به گزارشی از سفارت آن کشور در کابل اشاره کرده است که برپایۀ آن، وضعیت امنیتى در افغانستان به مراتب بدتر شده و فعالیت طالبان نسبت به سال‌هاى آغازین حضور نظامیان خارجى در این کشور، افزایش چشمگیری داشته است.
این تصمیم مقام‌های آلمانی سبب اعتراض شهروندان افغانستان شده و شماری نیز در مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در هرات به این تصمیم دولت فدرال آلمان اعتراض کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.