امروز تاریخ گفت‌وگوی رودررو با طالبان تعیین می‌شود

گزارشگر:سه شنبه 4 حوت 1394 - ۰۳ حوت ۱۳۹۴

مقام‌های وزارت خارجه می‌گویند که امروز (سه‌شنبه) در چهارمین نشست گروه چهارجانبۀ صلح، زمان گفت‌وگوهای رودررو با گروه طالبان تعیین می‌شود.
خیرالله آزاد، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه می‌گوید که در نشست فردا بر روی تطبیق نقشۀ راه صلح افغانستان نیز بحث خواهد شد.
mandegar-3دو هفته پیش گروه هماهنگی چهارجانبه در نشست گفت‌وگو‌های صلح افغانستان، روی نقشۀ راه که مراحل و گام‌های عملی روند صلح را مشخص می‌سازد، به توافق رسید.
آقای آزاد به برگزاری نشست‌های چهارجانبه خوش‌بین است و می‌گوید که این‌گونه نشست‌ها می‌توانند زمینه‌ساز صلح در کشور شوند.
آقای آزاد می‌افزاید، در صورتی که طالبان پس از نشست فردا از گفت‌وگوی رودررو انکار کنند، حکومت نیز راهکارش را در این باره تغییر خواهد داد.
او تأکید می‌کند که بر اساس نقشه راه صلح کشور، با طالبان گفت‌وگو خواهد شد و در این مذاکرات منافع شهروندان و دستاوردهای دهۀ گذشته در نظر گرفته می‌شود.
آگاهان نیز به برگزاری چنین نشست‌هایی امیدوارند، اما می‌گویند، گفت‌وگو با طالبان نیازمند زمان بیشتری است. آنان می‌گویند که تنها در صورتی این گفت‌وگوها نتیجه‌بخش اند که تمام گروه‌های طالبان در میز مذاکره حضور داشته باشند.
به گزارش سلام وطن دار، نجیب منلی، یکی از آگاهان سیاسی در این باره می‌گوید، زمان بیشتری برای گفت‌وگوی رودررو با طالبان نیاز است.
به گفتۀ آقای منلی پاکستان به دنبال اهداف ویژه‌یی در چنین نشست‌ها بوده و خواستار پایان درگیری در منطقه است.
نشست چهار جانبه افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین به هدف صلح افغانستان در کابل در حالی برگزار می‌شود که طالبان به دو گروه عمده؛ یکی به رهبری ملااختر محمد منصور و دیگری به رهبری ملامحمد رسول تقسیم شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.