تأکید واشنگتن و اسلام‌آباد بر از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان

گزارشگر:شنبه 30 عقرب 1394 - ۲۹ عقرب ۱۳۹۴

معاون رییس جمهور امریکا در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان بر از سر‌گیری مذاکرات صلح افغانستان تأکید کرد.
به گزارش تلویزیون جیو، راحیل شریف و جوبایدن در دیداری تاکید کردند که از سرگیری روند مذاکرات صلح افغانستان برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در این کشور و نیز برای کمک به صلح و ثبات منطقه، امری ضروری است.
mandegar-3جو بایدن در این دیدار همچنین تاکید کرد که امریکا خود را متعهد به همکاری نزدیک به پاکستان در تمام زمینه‌های مربوط به منافع مشترک دو کشور می‌داند و همکاری‌های خود با پاکستان را برای مقابله با تهدیدهای جدید و در حال ظهور، افزایش می‌دهد.
با اینکه معاون رییس جمهور امریکا اشاره‌ای به تهدید‌های جدید امنیتی نکرد اما به نظر می رسد منظورش گروه داعش باشد.
عاصم سلیم باجواه سخنگوی ارتش پاکستان نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تأکید بر عملیات بدون ملاحظه ارتش کشورش علیه تروریسم خواهان آغاز فوری مذاکرات صلح افغانستان شد.
وی افزود: همه کشورها باید برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح افغانستان مشارکت و برای برقراری صلح پایدار در این کشور همکاری کنند.
دور قبلی مذاکره طالبان با نمایندگان دولت افغانستان که در منطقه مری نزدیک اسلام‌آباد پایتخت پاکستان انجام شد با مشروط کردن هر نوع توافق به خروج نیروهای خارجی از افغانستان بی‌نتیجه پایان یافت.
محل برگزاری دور دوم این گفت‌وگوها مشخص نشده و احتمالا این دور از مذاکرات در چین برگزار شود.
انتشار خبر مرگ ملا‌عمر رهبر طالبان، مذاکره این گروه با دولت افغانستان را به حالت تعلیق درآورد و این موضوع تاکنون به صورت جدی پیگیری نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.