معاون اول مجلس: مشاور امنیت ملی تمام کشور را قبضه کرده و به طرف بردبادی می‌برد /شورای امنیت: قـدیر ملیشه‌ سـازی می‌کنـد

گزارشگر:هارون مجیدی/ سه شنبه 3 قوس 1394 - ۰۲ قوس ۱۳۹۴

معاون اول مجلس نماینده‌گان می‌گوید که مشاور امنیت ملی، تمام افغانستان را قبضه کرده و کشور را به‌طرف بربادی می‌برد.
به‌گفتۀ او، حلقات بزرگی در حکومت، شورای امنیت ملی و نهادهای امنیت یاز داعش وسایر گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.
عبدالظاهر قدیر معاون اول مجلس نماینده‌گان که از دو ماه به این طرف به گفتۀ خودش، سرگرم نبرد با داعش در ولایت ننگرهار بوده می‌گوید که دولت mandegar-3افغانستان از دشمنان مردم دفاع می‌کند و او برای دفاع از خود و مردم سرمایه‌اش را جنگ افزار می‌خرد.
معاون اول مجلس می‌افزاید که از خاک پاکستان ۲۰ هزار خانواده به منطقۀ شینواری مهاجر شده اند؛ بیشتر این خانواده‌ها به تسلیحات سنگین مجهزند. او می‌گوید که شینوار بزرگترین مرکز داعش در افغانستان است و امکان دارد در زمستان حملات گسترده‌یی از این منطقه مدیریت شود.
اما، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در خبرنامه‌یی که متن آن به روزنامه ماندگار خوانده شده است، اظهارات آقای قدیر را مطلق بی اساس خوانده و رد کرده است.
در این اعلامیه آمده است: این اظهارات بهانه‌یی برای دریافت منابع غیر قانونی در جهت ایجاد گروه ملیشۀ شخصی و هم‌چنان مغشوش‌سازی اذهان عامه و ضعیف جلوه دادن روحیه ملی برای مبارزه با گروه داعش می‌باشد.
اعلامیه شورای امنیت ملی خاطر نشان کرده است: دولت افغانستان مخالف ایجاد گروه ملیشۀ شخصی است و باید استعمال مشروع تنها از طریق نیروهای ملی و دفاعی افغانستان صورت گیرد و این نیروهای با افتخار در برابر داعش و تروریسم می‌جنگند.
این شورا هم‌چنان گفته است که ساختن ملیشه‌ها برای اهداف فراقانونی اهانت به قوای امنیتی و دفاعی کشور است.
دفتر شورای امنیت ملی می گفته است که به منظور روشن شدن حقایق و جلوگیری از انحراف اذهان عامه، از ریاست جمهوری و مجلس نماینده‌گان خواسته است تا هیأتی را به منظور بررسی اظهارات آقای قدیر بگمارند.
عبدالظاهر قدیر معاون اول مجلس نماینده‌گان دیروز(دوشنبه، ۲ آذر) در تالار مجلس با اشاره به دو ماه حضورش در ننگرها گفت:»اگر به جلال‌آباد نمی‌رفتیم این شهر سقوط کرده بود و ما از سقوط ننگرهار جلوگیری کردیم.»
به‌گفتۀ آقای قدیر: «دولت افغانستان، پاکستان و تمام دنیا با دشمنان مردم افغانستان کمک می‌کنند و ما با امکانات از مردم خود دفاع می‌کنیم».
آقای قدیر می‌گوید که شمار زیادی از افراد مشکوک به‌نام مهاجر در ننگرهار جابه جا شده اند و تا هنوز هویت شان روشن نشده است.
آقای قدیر با اشاره به مداخلات شورای امنیت ملی بویژه حنیف اتمر مشاور امنیتی این شورا می‌گوید: در این زمینه اسناد دارم و آن را در زمانش به تالار خواهم آورد تا دیده شودکه شورای امنیت برنامۀ ترور چه کسانی را طراحی کرده، چی کسانی را فریب می‌دهد و از صحنه دور می‌سازد.
به گفتۀ معاون اول مجلس نماینده گان: «قوماندانان خط اول گروه داعش در کابل زنده‌گی می‌کنند، به‌خدا قسم است که به سفارت خانه‌ها و ادارات امنیتی ما رفت و آمد دارند.»
آقای قدیر با اشاره به عملکردهای حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی می‌گوید: «مشاور صلاحیت اجرایی ندارد و اما امروز مشاور{مشاور امنیت ملی افغانستان} تمام افغانستان را قبضه کرده، تمام مردم افغانستان را به‌طرف بربادی می‌کشاند و هیچ‌کس نیست تا صدای خود را بلند کند».
آقای قدیر از شورای امنیت ملی می‌خواهد تا تنها به وظیفۀ اصلی خود که مشوره‌دهی به نهادهای امنیتی است بپردازد و خطاب به حنیف اتمر مشاور این شورا می‌گوید: «من از جلال آباد هستم و تو از لغمان هستی، اگر تو با تمام قوتت به لغمان رفته توانستی، ترا قبول دارم.»
معاون مجلس نماینده‌گان از همکاران خود خواست تا در قسمت بودجۀ شورای امنیت ملی توجه کنند که به‌گفتۀ او: این شورا افغانستان را به طرف بربادی می‌برد.
آقای قدیر می‌گوید: دشمن در ساحۀ «تختو» و «زیارت تال» در ولسوالی اچین ننگرهار است و پنج ساعت باید پیاده در کوه باید منزل کنی تا به این ساحه برسی که اردو و پولیس در این ساحات رفته نمی‌تواند.
معاون اول مجلس هشدار می‌دهد: در صورت که از فعالیت‌های این گروه جلو گیری نشود، در آینده به مشکل بزرگ در کشور تبدیل خواهد شد.
آقای قدیر تأکید می‌کند که او با گروه داعش در ولایت ننگرهارمبارزه جدیکرده؛ اما حکومت به جای حمایت ازاو،به گونه مستقیم وغیرمستقیم موانع ایجاد کرده است.
هم‌چنان، غزنی، بدخشان، فاریاب، کندز، تخار، ننگرهار، نورستان، زابل و لغمان از جمله ولایاتی اند که به‌گفتۀ معاون اول مجلس نماینده‌گان، اعضای گروه داعش در آن حضور دارند.
بر بنیاد آمارهای به دست آمده، در شینوار، اچین، هسکه مینه، شیرزاد، کوت و بتی کوت و شماری دیگر از مناطق و ولسوالی‌های ننگرهار، حدود ۲۰ هزاره خانواده از ترس گروه داعش از خانه‌های‌شان فرار کرده و این گروه در آخرین مورد، خانه‌های باشنده‌گان این مناطق را سوزانده و مردم محل را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :