طوفان هریرود قهرمان شد

- ۲۸ میزان ۱۳۹۱

تیم فوتبال طوفان هریرود (زون غرب) با غلبه بر سیمرغ البرز (زون شمال) در چارچوب مسابقه نهایی لیگ برتر فوتبال افغانستان، مقام قهرمانی این لیگ را کسب کرد.
در این رویارویی تاریخی که روز گذشته در کابل برگزار شد، معروف محمدی و غلام رضا، گل‌های طوفان هریرود را به ثمر رساندند.
در این مسابقه در کنار هزاران تماشاچی، شماری از مقامات دولتی و شخصیت‌های سیاسی کشور نیز شرکت داشتند.
حضور زنان حاضر در ورزشگاه نیز پررنگ بود و هواداران تیم‌های شان را با صدای بلند تشویق می‌کردند.
بازیکنان تیم سیمرغ البرز نیز در دقایق آخری بازی توانستند، یکی از گل‌ها را جبران کنند، اما تلاش‌شان برای مساوی ساختن نتیجه مسابقه بی‌ثمر ماند.
در وقفه نیمه مسابقه، کودکان سیرک افغانستان هم نمایش برگزار کردند که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.
به دنبال پیروزی تیم طوفان هریرود، صدهاتن در ولایت‌های غربی کشور از جمله هرات، به جاده‌ها ریختند و به خاطر قهرمانی تیم‌شان شادمانی کردند.
کرام‌الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال افغانستان گفت که برگزاری لیگ برتر فوتبال، علاوه بر اینکه در نهادینه‌سازی ورزش فوتبال و حرفه‌یی شدن این بازی کمک کرده، برای تامین وحدت ملی نیز بسیار موثر بوده است.
در این حال، همایون کارگر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان گفت که با برگزاری این مسابقات، توانستند تیم ملی واقعی را تشکیل بدهند.
او گفت در فهرست تیم ملی، شماری از بازیکنان خوب لیگ برتر نیز انتخاب شده اند.
در این دوره مسابقات حمیدالله کریمی بازیکن تیم طوفان هریرود با ۹ گل زده، آقای گول این مسابقات شد و کفش طلا را از آن خود کرد.
در پایان مسابقه نیز جام این لیگ همراه با ۷۵۰ هزار افغانی (معادل حدود ۱۵ هزار دالر) جایزه نقدی به طوفان هریرود برنده این لیگ اعطا شد.
ظاهراً چند تن از بازیکنان تیم سیمرغ البرز به دلیل از دست دادن دوستان شان در حادثه ترافیکی شب گذشته، در این مسابقه شرکت نکردند.
دیشب در نتیجه یک حادثه ترافیکی در ولایت جوزجان شماری از هواداران سیمرغ البرز که قصد داشتند در مسابقه دیروز شرکت کنند، کشته و زخمی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.