فضل‌هادی مسلمیار: روسیه ۱۰ هزار کلاشینکوف به کابل می‌فرستد

گزارشگر:دوشنبه 9 قوس 1394 - ۰۸ قوس ۱۳۹۴

فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا می‌گوید که مسکو وعدۀ پرداخت ۱۰ هزار کلاشینکوف را به افغانستان وعده سپرده که تا ۲۰ روز آینده از راه ترکمنستان وارد افغانستان خواهد شد.
آقای مسلم‌یار روز یک‌شنبه در نشستی خبری در کابل گفت که او با دعوت مجلس روسیه به این کشور سفر کرده بود و در این سفر از مقام‌های روسیه mandegar-3خواسته است تا با هر قول اردوی وزارت دفاع افغانستان دو – دو چرخ‌بال کمک کند. به گفتۀ او، مقام‌های روسی این خواسته‌اش را پذیرفته اند.
مسلم‌یار می‌گوید که از مقام‌های روسی خواسته تا این کمک به صورت بدون بازپرداخت یا قرضه با افغانستان صورت بگیرد.
رییس مجلس سنا هم‌چنان می‌گوید، هواپیماهایی را که هند به افغانستان وعده سپرده بود، نیز بسته‌گی به روسیه دارد. او می‌افزاید که دربارۀ این چرخ‌بال‌ها نیز با روسیه صحبت کرده و قناعت مقام‌های این کشور را به دست آورده است.
ردِ اظهارات ظاهر قدیر
هم‌چنان آقای مسلم‌یار در نشست دیروزی سنا اظهارات ظاهر قدیر، معاون نخست مجلس نماینده‌گان مبنی بر حمایت حکومت و شورای امنیت از گروه داعش را رد کرد.
مسلم‌یار و شمار دیگری از سناتوران خواهان تحقیق جدی هیأت ریاست جمهوری دربارۀ گفته‌های او شدند.
رییس سنا می‌گوید که در شرایط حساس کنونی چنین اظهاراتی از سوی کسی در جایگاه معاون اول مجلس نماینده‌گان، از نگاه امنیتی تأثیر خوبی ندارد.
ظاهر قدیر، معاون نخست مجلس دوشنبه هفتۀ گذشته گفت که شورای امنیت کشور و تمامی مسوولان امنیتی از گروه داعش پشتیبانی می‌کنند. آقای قدیر هم‌چنان گفت که سران مهم گروه داعش در پایتخت به سر می‌برند و مدام با بزرگان و مقام‌های دولتی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.
ریاست جمهوری روز پنج‌شنبه هفتۀ گذشته اعلام کرد که هیأتی را برای «بررسی ادعاهای معاون نخست مجلس نماینده‌گان مبنی بر حمایت حکومت از گروه تروریستی داعش» تعیین کرده است.
اما آقای قدیر روز گذشته در مجلس گفت که حکومت حق قانونی زیر پیگرد قرار دادن نماینده‌گان مجلس را ندارد؛ اما در صورتی که وظیفۀ حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور به تعلیق درآید و اعضای هیأت از میان سه قوای دولت انتخاب شوند، او حاضر به پاسخ‌دهی خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.