۵۲ زوج جوان در بلخ زیر یک سقف ازدواج‌شان را جشن گرفتند

- ۲۲ اسد ۱۳۹۲

۵۲ زوج جوان مراسم عروسی‌شان را به صورت دسته جمعی در یکی از تالارهای شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ جشن گرفتند.
این مراسم برخلاف سایر عروسی‌ها که با ساز و آواز همراه است، با خوانش ترانه‌های مذهبی، سخنرانی‌ها و سرودها برگزار شد.
این عروسی به همکاری مالی احمدشاه رمضان نماینده مردم بلخ، غلام عباس اخلاقی معاون شورای ولایتی بلخ و آمر ذوالفقار یکی از بزرگان قومی در یکی از هتل‌های شهر مزارشریف برگزار شد.
احمد شاه رمضان نماینده مردم در مجلس نمایندگان با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این مراسم کمک و همکاری با خانواده های فقیر و تنگدست می‌باشد، افزود: این مراسم ۴۰ هزار دالر هزینه برداشته است.
رمضان ادامه داد: برای هر زوج جوان با هزینه ۸۰۰ دالر امریکایی وسایل و تجهیزات منزل که شامل ( قالی، گاز، تلویزیون، لباس و لوازم آشپرخانه) نیز در نظر گرفته شده است.
گفته می‌شود که شرکت کننده‌گان در مراسم ازدواج دسته جمعی زوج‌هایی بودند که از مدت ها قبل به این سو نامزد بودند ولی توانایی برگزاری مراسم عروسی شان را نداشتند.
از سوی دیگر، شماری از جوانان که روز گذشته عروسی شان را جشن گرفتند، با اظهار سپاس از تمویل راه اندازی این مراسم می گویند که اگر برای مراسم عروسی شان کمک صورت نمی گرفت آنان برای سال های متمادی نمی‌توانستند ازدواج کنند.
با این حال برخی از عالمان دین که در این مراسم شرکت کردند می گویند، راه اندازی این گونه ازدواج ها تأثیرات مثبتی بر اجتماع دارد و نیز از مصرف گزاف و زیاد جلوگیری می کند.
براساس گفته‌های احمد شاه رمضان از آغاز تا اکنون مراسمی ازدواج بیش از ۴۸۰ زوج به گونه یی دسته جمعی از سوی وی برگزار شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.