تلفات نیروهای امنیتی دو برابر شده است

گزارشگر:19عقرب 1392 - ۱۸ عقرب ۱۳۹۲

mandegarهم‌زمان با آنکه نیروهای نظامی امریکایی قصد خروج از افغانستان را دارند، آمارهای جدید نشان می‌دهد که درصد تلفات نیروهای امنیتی افغان در تابستان سال ۲۰۱۳ که فصل درگیری‌ها محسوب می‌شود ۸۰ درصد افزایش داشته درحالی که در سال ۲۰۱۲ میلادی این تعداد تنها ۳۴ درصد افزایش داشت.
به گزارش شبکه خبری راشاتودی، براساس گزارشی از سوی وزارت دفاع امریکا مشخص شد تعداد افغان‌های کشته شده در هر هفته از فصل تابستان بیش از ۱۰۰ نفر بود.
این در حالی است که مقامات امریکایی با رد این آمارها اعلام کردند که تعداد نیروهای کشته شده از میان نیروهای ائتلافی و امریکایی ۶۰ درصد نسبت به زمان مشابه بیشتر است.
در همین حال مقامات ارتش امریکا اعلام کردند که تعداد تلفات نیروهای امریکایی در افغانستان با تغییری بنیادین رو به رو بوده و این نشان می‌دهد که نیروهای امنیت ملی افغانستان هم اکنون توانایی تامین امنیت بیشتر برای کشورشان را دارند.
در این گزارش همچنین آمده است: نیروهای امنیت ملی افغانستان هم اکنون توانایی انجام ۹۵ درصد از عملیات اصلی و ۹۸ درصد از عملیات ویژه در افغانستان را دارند.
در این گزارش همچنین به مساله افزایش بالای تلفات در کنار توانایی محدود افغان‌ها برای درمان نیروهای مجروح اشاره شده است.
برنامه کنونی نیروهای ائتلاف و امریکا در خروج از افغانستان برای سال آتی میلادی است. اگرچه قرار است تعداد کمی از این نیروها پس از سال ۲۰۱۴ میلادی برای کمک به آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان بمانند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.