تجمع طالبان در کندز هدف قرار گرفت ۱۵۰ طالب کشته و زخمی شدند

گزارشگر:سه شنبه 14 حمل 1397 - ۱۳ حمل ۱۳۹۷

مقام‌های ارتش در کندز می‌گویند که نیروهای هوایی، یک جلسۀ طالبان را که در آن هیأتی از شورای کویته نیز حضور داشت، هدف بمباران قرار داده است.
این رویداد حوالی ساعت ۱:۰۰ پس از چاشت دیروز در یک روستای ولسوالی دشت ارچی کندز به وقوع پیوسته است.
mandegar-3غلام حضرت کریمی، سخنگوی فرقۀ بیستم ارتش در کندز می‌گوید، این جلسه به خاطر آمدن هیأت بلندپایۀ طالبان از کویته و باجور دایر شده بود و برعلاوۀ آن مانور نظامی «قطعه سرخ» طالبان نیز جریان داشت که بمباران صورت گرفت.
آقای کریمی گفت که در این حمله ۱۵ جنگجوی طالبان کشته و ۱۰ تن دیگر آنان زخمی شده اند. به گفتۀ وی، در بین کشته‌های این رویداد افراد بلندپایۀ طالبان چون مولوی بریال، مولوی شاهدالله، مولوی زاهدالله و مولوی ممتاز هم شامل استند.
آقای کریمی می‌گوید که در نتیجۀ این بمباران قرارگاه طالبان تخریب شده و به مردم ملکی آسیب نرسیده است.
اما اسلام‌الدین، مدیر اجرایی ولسوالی دشت ارچی می‌گوید که در این حمله حدود ۱۵۰ تن کشته و زخمی شده اند. به گفتۀ وی، در آن ساحه طالبان حاکم اند و مأموریت دولتی در مورد آمار دقیق تلفات معلومات ندارند.
باشندگان محل، آمار کشته‌ها و زخمیان را زیاد می‌گویند و می‌افزایند که هنگام بمباران، شمار زیاد مردم در محل تجمع کرده بودند.
یک شاهد رویداد از محل به صدای امریکا می‌گوید که برادر وی نیز زخمی است و در مسجدی که طالبان در آنجا تجمع کرده بودند، مردم ملکی زیادی نیز حضور داشتند و اکثراً مردم ملکی کشته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.