قدرت‌نمایی طالبان در کندز

گزارشگر:شنبه 4 جدی 1395 - ۰۳ جدی ۱۳۹۵

طالبان روز پنجشنبه در ولسوالی کلبات ولایت کندز رژۀ نظامی رفتند. مسؤولان محلی کندز با بیان این خبر می‌گویند، طالبان عصر روز چهارشنبه، با موترها و تانک‌ها در بازار ولسوالی کلباتِ کندز قدرت‌نمایی کردند.
سیدمحمود دانش، سخنگوی والی کندز به سلام‌وطندار می‌گوید، طالبان پس از آغاز عملیات گستردۀ نیروهای امنیتی به خاطر پاک‌سازی اطراف شهر، mandegar-3در بخش دیگر این ولایت، رژه رفتند. اما آقای دانش رژۀ این گروه را برای حکومت محلی نگران‌کننده نمی‌داند و می‌گوید، نیروهای امنیتی نیازی ندارند برنامۀ بزرگِ عملیاتی را رها کرده و وقت‌شان را صرف قدرت‌نمایی «بی‌ارزش» طالبان کنند.
شماری از باشنده‌گان ولسوالی کلبات که نمی‌خواهند نام‌های‌شان فاش شود می‌گویند، طالبان روز گذشته حدود دو ساعت سوار بر موترهای هایلکس و رنجر، تانک‌های زرهی و اسب‌ها و با نشروپخش ترانه‌های طالبانی، جنگ افزارهای سبک‌وسنگین‌شان را به نمایش گذاشتند.
اما برخی از اعضای شورای ولایتی این ولایت می‌گویند، این نخستین باری نیست که این گروه در بخش‌های این ولایت رژه رفته است. به گفتۀ آنان ماه گذشته، طالبان دو بار در بخش‌های زیر ادارۀ‌شان قدرت‌نمایی کردند، اما حکومت تاکنون برای سرکوب این گروه در این ولسوالی کاری نکرده است.
غلام‌ربانی ربانی، عضو شورای ولایتی کندز می‌گوید، اگر دولت جلو فعالیت‌های طالبان را نگیرد، این فعالیت‌ها سرانجام به تضعیف روحیۀ نیروهای امنیتی و مردم خواهد انجامید.
مسؤولان محلی در کندز می‌گویند، به خاطر مختل‌ساختن رژۀ نظامی طالبان با عجله نمی‌توانند کاری انجام دهند. به گفتۀ آنان، تا بهار سال آینده کندز به گونۀ کامل از وجود طالبان پاک خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.