نماینده‌گان مجلس به ظاهر قدیر: دربارۀ حمایت اتمر از داعش اسناد ارایه کن

گزارشگر:سه شنبه 10 قوس 1394 - ۰۹ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3گفته‌های ظاهر قدیر، معاون نخست مجلس نماینده‌گان با واکنش تند شماری از اعضای مجلس روبه‌رو شده است. در تازه‌ترین واکنش‌ها، عبدالروؤف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان از آقای قدیر خواست تا برای اثبات گفته‌هایش مدارک و اسناد لازم را به مجلس ارایه کند. رییس مجلس نماینده‌گان همچنین در نشست روز دوشنبه خواهان تشکیل کمیسیونی برای بررسی سخنان و اسناد ارایه شدۀ آقای قدیر شد.
معاون نخست مجلس، دوشنبه هفتۀ گذشته طی سخنانی گفته بود که شورای امنیت کشور و تمامی مسؤولان امنیتی از گروه داعش پشتیبانی می‌کنند. آقای قدیر هم‌چنان گفته بود که سران مهم گروه داعش در پایتخت بسر می‌برند و مدام با بزرگان و مقام‌های دولتی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.
اعضای مجلس اظهارات اخیر آقای قدیر را همراهی با مرام و اهداف دشمن دانسته اند و می‌گویند، کسانی که با رآی مردم به خانه ملت آمده اند، نباید سبب تشویش‌ اذهان عمومی شوند. هیلی ارشاد عضو مجلس می‌گوید که اظهارات معاون نخست مجلس سبب اعمال محدودیت بر کمک‌های خارجی به نیروهای امنیتی می‌شود. او می‌گوید که این‌گونه سخن‌پراکنیها برای همه پرسش‌برانگیز است.
شینکی کروخیل عضو دیگر مجلس نیز می‌گوید که برای بررسی اسناد و مدارک ظاهر قدیر باید کمیسیونی مخفی از چشم رسانه‌ها ایجاد شود.
اما شماری، گفته‌های ظاهر قدیر را برخاسته از مشکلات شخصی وی با حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی عنوان کرده اند. آنان می‌گویند که نباید مشکلات شخصی و سمتی وارد موضوعات ملی شود.
با این حال آقای قدیر ادعاهای این وکیلان را رد کرده و آنان را نیز متهم به همکاری با شورای امنیت ملی کرد. آقای قدیر می‌گوید که برای اثبات ادعاهایش اسناد لازم را در اختیار دارد و اگر نتواند این موضوع را به اثبات رساند، از وظیفه‌اش استعفا خواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.