دیدار رییس اجرایی با اورسلا وان درلاین وزیر دفاع آلمان

گزارشگر:چهار شنبه 18 قوس 1394 - ۱۷ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3رییس اجرایی دولت وحدت ملی، بعد از ظهر روز گذشته در دفتر کارش در قصر سپیدار با اورسلا وان درلاین وزیر دفاع جمهوری فدرال آلمان دیدار نمود.
در این ملاقات رییس اجرایی تشریف آوری وزیردفاع آلمان را به افغانستان خیر مقدم گفت و از کمک‌ها و حضور همیشگی آلمان در افغانستان قدردانی نمود.
رییس اجرایی همچنان از اعلان اخیر آلمان برای حضور در افغانستان و ادامه کمک‌ها برای استقرار صلح و ثبات در این کشور سپاسگزاری کرد.
رییس اجرایی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور گفت: خرسندیم صدمین سال برقراری روابط میان دو کشور را تجلیل می‌کنیم. امیدواریم این روابط نیک و حسنه میان مردم و حکومت‌های دو کشور استحکام بیشتر یابد.
رییس اجرایی در ادامه صحبت‌های خویش افزود: تهدیدهای مشترکی صلح و ثبات جهانی را تهدید می‌کند. مقابله با این تهدیدها نیازمند همکاری و بذل مساعی مشترک میان کشور‌های دوست و متحد است. امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر بر مشکلات و تهدیدها پیروز شویم.
خانم اورسلا وان درلاین وزیردفاع آلمان با تشکر از استقبال حکومت افغانستان گفت: آلمان به تامین صلح و ثبات در افغانستان متعهد است و به حضور و کمک‌های خویش به مردم و حکومت افغانستان ادامه می‌دهد.
وزیردفاع آلمان ابراز امیدواری نمود که صلح و ثبات در کشور تحت رهبری و زعامت حکومت وحدت ملی تامین گردد و آلمان آماده است افغانستان را در جنگ علیه تروریزم و توسعه و رشد مانند گذشته کمک نماید.
در این نشست همچنان وضعیت اقتصادی وضعیت نظامی- امنیتی‌ حکومت‌داری خوب مذاکرات صلح و روابط منطقه‌یی افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.