خبرگزاری تاس: اتمر و ستانکزی داعش را به مرزهای تاجیکستان و ترکمنستان انتقال می‌دهند

گزارشگر:شنبه 21 قوس 1394 - ۲۰ قوس ۱۳۹۴

خبرگزاری تاس روسیه از همکاری دومقام بلندپایۀ دولت افغانستان باگروه تروریستی داعش خبر داده است.
خبرگزاری تاس روسیه با تکیه به منابع خودگفت که بالگردهای نظامی نوع می- ۱۷ افغانستان جنگجویان داعش را به مرزهای تاجیکستان وترکمنستان انتقال می‌دهند.
mandegar-3بنابر اطلاعات این خبرگزاری، عملیات انتقال جنگ‌جویان داعش به‌مزرهای تاجیکستان وترکمنستان را معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع و حنیف اتمر مشاور امنیتی ملی رییس جمهور افغانستان رهبری می‌کنند.
خبرگزاری تاس به‌نقل از منابع خود گفته است که به تاریخ ۳۰ نومبر یک هلیکوپتر حامل سلاح و مهمات به ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس فرود آمده و سلاح و مهمات را به گروه داعش سپرده است.
بر بنیاد این گزارش، مقامات روسی از این وضعیت ابراز نگرانی کرده اند.
اما، تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار، هر چند دربارۀ این خبر اظهار نظر نمی‌کند، اما می‌گوید: داعش دشمن استراتیژیک دولت افغانستان است و این گروه به اعمال وحشیانه می‌پردازد.
آقای غورزنگ می‌افزاید: دولت افغانستان سال گذشته، برنامۀ عملیاتی خود را تصویب کرد و بعد از آن در فراه و هلمند اعضای رهبری گروه داعش را از بین برد.
به‌گفتۀ سخنگوی شورای امنیت ملی، دولت افغانستان در روزهای پسین گروه داعش را در ننگرهار نابود کرده‌ است.
آقای غورزنگ تأکید می‌کند که نیروهای امنیتی افغانستان با قوت تمام در برابر گروه داعش می‌جنگند.
پیش از این نیز برخی از مقامات دولت افغانستان یک‌دیگر را به همکاری با گروه داعش متهم کردند.
عبدالظاهر قدیر معاون اول مجلس نماینده‌گان افغانستان محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی را متهم به همکاری با گروه داعش کرده و در یکی از نشست‌های مجلس، درحالی که نوار ویدیویی را در دست داشت، ادعا کرد که اگر در این مورد افشاگری کند،افغانستان به مشکل جدی امنیتی روبه‌رو خواهد شد.
معاون اول مجلس نماینده‌گان باانگشت اشاره به‌سوی برخی ازمقامات امنیتی افغانستان گفت که آنها پشت پردۀ دفاع از دولت به طورغیرمستقیم در بی ثباتی این کشور دست دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.