سناتوران: فاجعۀ فرودگاه کندهار را نادیده گرفتند

گزارشگر:دوشنبه 23 قوس 1394 - ۲۲ قوس ۱۳۹۴

شماری از اعضای مجلس سنا، رییس جمهور را متهم به بی‌اعتنایی دربارۀ رویداد کندهار کردند و می‌گویند، او توجهی به ولایت‌های جنوبی ندارد.
سه‌شنبۀ هفتۀ گذشته (۱۷ قوس) حوالی ساعت ۶ عصر یازده مهاجم انتحاری به میدان هوایی این ولایت حمله کردند و خسارات مالی و جانی بسیاری برجا گذاشتند. در نتیجۀ این حمله‌ها که مدت چندین ساعت طول کشید، برخی از خانه‌ها، آموزشگاه‌ها و ساختمان‌های دوروبر میدان هوایی mandegar-3تخریب شدند و بیش از ۵۴ تن جان باختند.
سناتوران در نشست عمومی روز یک‌شنبه خواستار فرستادن هیأتی برای بررسی این رویداد به کندهار شدند. محمدعلم ایزدیار، معاون نخست مجلس گفت که باید عوامل این رویداد هر چه زودتر بررسی شود و نباید از آن سرسری گذشت.
رنا ترین، یکی دیگر از اعضای مجلس نیز گفت که در این رویداد تنها ۳۵ کودک جان باخته اند. به گفتۀ بانو ترین امنیت این میدان هوایی از سوی نیروهای امنیتی به گونۀ جدی گرفته شده بود، اما معلوم نیست که چه‌گونه مهاجمان توانستند طرح این حملۀ‌شان را عملی کنند.
او می‌گوید که باید دربارۀ جابه‌جایی مهاجمان و انتقال تجهیزات‌شان به این محل بررسی‌های جدی صورت گیرد.
بر بنیاد معلومات وزارت داخله در درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان تنها ۱۷ سرباز ارتش، چهار سرباز پولیس و ۱۴ غیرنظامی زخمی شدند. اما طالبان که مسؤولیت این رویداد را بر عهده گرفته بودند، گفتند که در نتیجۀ این رویداد چندین هواپیما را منهدم کرده و ده‌ها سرباز ارتش را کشته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.