گشایش دفتر «شورای آجندای ملی» در کابل

گزارشگر:سه شنبه 24 قوس 1394 - ۲۳ قوس ۱۳۹۴

با قرآئت آیات الهی و با حضور جمعی از اندیشه‌‌ورزان سرشناس کشور، اولین مرکز « شورای آجندای ملی» طی یک برنامۀ مختصر و بدون رسانه‌ها ایجاد گردید.
حاضرین مجلس با بر شماری مشکلات روز افزون کشور، اظهار امیدواری کردند، این‌که با عملیاتی‌ساختن طرح آجندای ملی، مراکز این شورا در جایگاه mandegar-3خانۀ گفتمان، خانۀ اعتماد، تفاهم و وحدت بتواند به زودی در کشور سراسری گردد، دیواره‌های قومی را بشکند و امید خلق نماید.
مجلس، نبود یک راهبرد کلان ملی و نبود یک مدیریت سیاسی موثر را از جمله عوامل مشکلات بزرگ کشور بر شمردند و ادامۀ این مسیر را باعث فروپاشی نظام در کل و شیرازۀ کشور دانستند.
اعضای مجلس روی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، ملی- مدنی که یکی از پنج پایۀ تیوریک طرح آجندای ملی می‌باشد، تأکید کردند و گفتند که این گفتمان‌ها باید به بحث‌های اساسی حل معمای قدرت و پرداختن به حل مسایل ملی و مولفه‌های آن تمرکز یابد.
آجندای ملی طرحی است که طی سه سال از طریق مشورت‌ها و کنفرانس‌های دایم‌الفعال مورد گفتمان و نقد و نظر اکثر نخبگان کشور قرار گرفته و امروز در فضای سیاسی کشور جایگاه خاص خود را دارد.
با گشایش اولین مرکز، آجندای ملی از مرحلۀ مشورتی به مرحله عملیاتی گذار نموده و قرار است اولین فرآخوان آجندای ملی طی کنفرانسی به مردم افغانستان ابلاغ گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.