نماینده ویژه امریکا در افغانستان و پاکستان: پاکستان مقابله با طالبان افغانی را پذیرفت

گزارشگر:سه شنبه 1 جدی 1394 - ۳۰ قوس ۱۳۹۴

نماینده ویژه امریکا در افغانستان و پاکستان گفت: پاکستان برای شکست طالبان پاکستان مجبور است با طالبان افغانستان نیز وارد جنگ شود.
به گزارش داون نیوز، ریچارد اولسن نماینده ویژه امریکا در افغانستان و پاکستان، در دیدار با شورای روابط خارجی مجلس سنای امریکا گفت: مبارزه با تروریسم موضوع مهم مذاکرات بین دولت افغانستان و پاکستان است. در تمام مذاکرات امریکا بر این نکته تاکید داشته است که پاکستان عملیات خود را mandegar-3بر علیه «گروه حقانی» و طالبان تشدید کند.
وی در ادامه افزود: دولت اسلام آباد از این امر آگاه است که دشمنی و درگیری بسیار شدیدی بین گروه طالبان افغانستان و پاکستان وجود دارد. پاکستان در مبارزه با تروریسم در داخل کشور موفقیت‌های کسب نموده است و عوامل تروریستی خطرناکی را در کشور دستگیر کرده است. واشنگتن به اسلام آباد تأکید کرده است عملیات نظامی بر علیه گروه طالبان افغانستان را نیز شروع کند و دولت اسلام آباد پیشنهاد امریکا را پذیرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: در وزیرستان شمالی مواضع تروریست‌ها تا حد زیادی تخریب شده است و ما از دیرباز منتظر چنین عملیاتی از طرف پاکستان بودیم.
ریچارد اولسن گفت: پاکستان تمام توجه خود را به مبارزه با طالبان پاکستان معطوف کرده است و از مبارزه با تروریستهای خارجی که در مرزهای هند و افغانستان پنهان شده اند غافل مانده است.
او در جواب سوالی درباره موجودیت داعش در افغانستان گفت: در ولایت ننگرهار افغانستان نسبت به ولایت‌های دیگر تعداد بیشتری از تروریستهای داعش وجود دارد؛ اما ظاهراً افراد این گروه با رهبران خود در عراق و سوریه در ارتباط نیستند و از آنها دستور نمی‌گیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.