تلفات پولیس در چهارده سال: ۲۰۰۰۰ هزار کشته و ۳۰۰۰۰ هزار زخمی

گزارشگر:سه شنبه 8 جدی 1394 - ۰۷ جدی ۱۳۹۴

مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که از سال ۱۳۸۱ تا کنون پنجاه هزار تن از سربازان پولیس ملی در کشور کشته و زخمی شده‌اند.
بر اساس آمار ارایه شده از سوی این وزارت، از این میان، ۲۰۰۰۰ هزار تن کشته و ۳۰۰۰۰ هزار دیگر زخمی شدند.
نورالحق علومی وزیر امور داخله روز گذشته که در مراسم فراغت هشت صد تن از افسران آموزش یافته سخن می‌گفت: از افسران خواست که برای mandegar-3تطبیق یکسان قانون و ایجاد نظم عامه بی‌طرفانه عمل کنند.
همزمان آقای علومی، بی‌ثباتی کشور را به سازمان‌های استخباراتی کشورهای منطقه نسبت داد و از مداخلۀ آنان در امور افغانستان انتقاد کرد و گفت که کشورهای منطقه خوش نیستند که مردم افغانستان در فضای امن و عاری از رویدادهای امنیتی زنده‌گی نمایند.
از سویی هم، آقای علومی جنگ و نا امنی در برخی از ولایت‌های کشور را یک چالش جدید یاد کرده به نیروهای مسلح کشور دستور داد که لانه‌های تروریستان و هراس افگنان را نابود کنند.
وی افزود: از سال ۱۳۸۱ به این سو، آمار کشته و زخمی شده‌گان پولیس ملی حدود پنچاه هزار به ثبت رسیده است که در این میان، ۲۰۰۰۰ هزار تن کشته وز ۳۰۰۰۰ هزار تن دیگر زخمی شدند.
مقامات وزارت امور داخله، دلیل اصلی تلفات پولیس ملی را غیر مسلکی بودن و بی‌احتیاطی این سربازان می‌خوانند.
این وزارت می‌گوید که بیش از سه هزار نیروی پولیس به شکل غیرمسکلی ایفای وظیفه می‌کنند و بیشتر از سی هزار دیگر از این نیروها، بی‌سواد هستند.
گفتنی است که دیروز حدود هشتصد تن از افسران پولیس ملی، اکادمی پولیس ملی کابل، فارغ گردیدند.
این هشتصد افسر آموزش‌های زرمی را به مدت چهار سال در اکامی پولیس ملی کابل فرا گرفته و قرار است برای تامین امنیت و حافظت از کشور به ولایت های مختلف کشور توظیف شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.