چه‌گونه به سبکِ جرج کلونی دلبری کنیم؟

گزارشگر:شنبه 12 جدی 1394 - ۱۱ جدی ۱۳۹۴

بخش نخست

mandegar-3تحقیقات روان‌شناسی نشان می‌دهد که در حال حاضر زنان به جذابیتِ ظاهریِ مردها توجه بیشتری دارند. این مسأله در گذشته خیلی مهم نبود و خانم‌ها بیشتر روی اخلاق و روحیۀ مرد متمرکز بودند؛ اما اکنون که بیشتر ارزش‌های جامعه به سمتِ ظواهر پیش رفته است، خانم‌ها نیز دنبال مردهای جذاب و خوش‌تیپ هستند.
هلن ای فیشر، کارشناس مردم‌شناسی دانشگاه Rutgers در نیوجرسی می‌گوید: «از کافه‌های پاریس گرفته تا جنگل‌های آمازون، زن‌ها همه به سمتِ مردهای خوش‌تیپ و جذاب، جذب می‌شوند.»
زن‌ها در هنگامِ روبه‌رویی با مردی که به نظرشان جذاب است، اول ابروهای‌شان را بالا می‌برند، سپس چشمان‌شان را گشاد می‌کنند و به مرد خیره می‌شوند. سپس پلک‌های‌شان را پایین می‌آورند، سرشان را برمی‌گردانند و جای دیگری را نگاه می‌کنند. یا سعی می‌کنند با دست صورت خود را بپوشانند و ریز می‌خندند.
حالا برای این‌که بتوانید این‌قدر جذاب باشید که دلِ خانم‌ها برود و واکنش‌های جالبِ آن‌ها هنگام مواجه با خودتان را ببینید، توصیه می‌شود کارهای زیر را انجام دهید:
پیدا کردنِ افراد هم‌تیپ و مشابه
مردها و زن‌ها اصولاً جذبِ انسان‌هایی می‌شوند که واقعاً جذاب و دوست‌داشتنی هستند؛ نه آن‌هایی که به این امر تظاهر می‌کنند!
داکتر مارک سرگنت، روان‌شناس دانشگاه ناتینگهام ترنت می‌گوید: «اگر به دنبال کسی باشید که از نظر جذابیت شبیه شما نیست، دو مشکل ظاهر خواهد شد: اگر زن از شما زیباتر و جذاب‌تر باشد، همیشه این نگرانی را دارید که شما را ترک کند. یا اگر به اندازۀ شما خوش‌چهره و جذاب نباشد، همیشه در ذهن‌تان این است که می‌توانید انتخاب‌های بهتری داشته باشید.»

نمایش ثروت و قدرت
در سال ۱۹۶۹ میلادی، جامعه‌شناس دانشگاه کارولینای شمالی اعلام کرد که زیبایی و ثروت همدیگر را پیدا می‌کنند؛ به این مفهوم که زنانِ زیبا بیشتر ترجیح می‌دهند سراغ مردانی بروند که زیبایی یا جذابیت خاصی ندارند، اما در عوض پول‌دار هستند.
در ادامۀ همین تحقیقات در سال ۲۰۱۰ اعلام شد، مردانی که با موترهای لوکس به طور مثال، با بنتلی کونتینتال Gt نقره‌یی عکس گرفته بودند، بسیار جذاب‌تر از مردانی بودند که با فورد قرمز ST عکس گرفته‌اند.
در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز ثابت شد مردانی که در آپارتمان‌های لوکس از خود عکس گرفته‌اند، بیشتر از مردانِ دیگر زنان را به خود جذب می‌کنند.
دلیلِ این جذابیت چیست؟!… این است که عموماً زنان دوست دارند مورد حمایت مالیِ مردها باشند و هر چه می‌خواهند را مرد برای‌شان تهیه کند.

چهرۀ جاافتاده
این آیتم از از نگاه روان‌شناسان با عنوان «تأثیر جورج کلونی» یاد می‌شود. در تحقیقات سال ۲۰۱۰ میلادی که بر روی ۳۷۷۰ نفر انجام شد، زنان اصولاً از مردانی که چهرۀ جاافتاده دارند، بیشتر خوش‌شان می‌آید. این تیپ مردها، مستقل و خودساخته به نظر می‌رسند و این برای زنان بسیار جذاب است. دلیل این‌که خیلی از خانم‌ها جذب مردهای سن‌بالا می‌شوند نیز همین است.

آقایان! این‌طوری دلِ خانم‌ها را ببرید
داکتر فیونا مور، استاد روان‌شناسی دانشگاه Dundee نیز در تصدیقِ این مسأله ادامه می‌دهد: «مسایل مالی نیز در این امر بی‌تأثیر نیست. زن‌ها تصور می‌کنند مردانی که چهره‌های جاافتاده دارند، از نظر مالی نیز تأمین و مستقل هستند و می‌توانند همه‌جانبه آن‌ها را تأمین کنند. این موجب می‌شود زن احساس کند بهترین شریک را برای خود انتخاب کرده است.»
روان‌شناسی مدرن می‌گوید، زنان زیبا و جوان بیشتر با مردانِ میان‌سال ازدواج می‌کنند. دلیل آن‌هم این است که زیبایی زنان از بلوغ تا یائسه‌گی ادامه دارد اما زیبایی مردان تازه بعد از بالا رفتنِ سن و از میان‌سالی آغاز می‌شود.
منبـع: مجلۀ زنده‌گی ایده‌آل

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.