افغانستان نایب‌قهرمانِ مسابقات فوتبال جنوب آسیا شد

گزارشگر:دوشنبه 14 جدی 1394 - ۱۳ جدی ۱۳۹۴

روز گذشته، تیم ملی‌ فوتبال افغانستان در مصاف با تیم ملی هند، با نتیجۀ ۲ بر ۱ بازی را به تیمِ حریف واگذار کرد و موفق به کسب مقامِ نایب‌قهرمانیِ جنوب آسیا شد.
تیم ملی فوتبال افغانستان در این دور از مسابقاتِ جنوب آسیا، پیش از بازی نهایی با هند، ۱۶ گول را وارد دروازۀ حریفانش کرد و فقط یک گول از تیم mandegar-3مالدیف دریافت نمود.
قرار بود در این مسابقات، تیم ملی کشور از کپِ قهرمانی خود در رقابت‌های جنوبِ آسیا دفاع ‌کند و دوباره این جایگاه را به‌دست آورد.
این مسابقه که فینالِ رقابت‌های جنوب آسیا به‌شمار می‌رفت، به میزبانی هنـد در استدیوم بین‌المللی تریواندروم در شهر کیرالا برگزار شد و جمع قابل توجهی از جوانانِ ورزش‌دوستِ افغانستانی، اصحابِ رسانه و مقاماتِ دولتی برای تماشای این رقابت و تشویق ملی‌پوشانِ ما در آن‌جا حضور بهم رسانیدند.
گفته می‌شود تیم ملی فوتبال افغانستان در این بازی، مانند بازی‌های گذشته، با روحیۀ عالی ظاهر شد و توانست مانورهای زیبایی را در برابرِ تیم حریف به نمایش بگذارد؛ اما متأسفانه این مانورها که با فرصت‌های فراوان برای گول‌زنی و غلبه بر حریف همراه بود، فیصله‌کن واقع نشدند و تیم فوتبال افغانستان نتوانست خاطرۀ شیرینِ قهرمانی در جنوب آسیا را یک بارِ دیگر زنده کند.
بازی نهایی این دور مسابقات جنوب آسیا میان افغانستان و هند، در نیمۀ اول بدون گول به پایان رسید و در نیمۀ دوم، گولِ اول را تیم افغانستان در دقیقۀ ۶۹ وارد دروازۀ حریف کرد و دقایقی پس از آن، تیم هنـد موفق شد با زدنِ یک گول، نتیجه را مساوی کند. بالاخره با کشیدن بازی به وقت اضافۀ ۳۰ دقیقه‌یی(دو نیمۀ ۱۵ دقیقه‌یی)، تیمِ فوتبال افغانستان یک گول از جانبِ هندی‌ها دریافت کرد و مسابقه با نتیجۀ ۲ بر ۱ به سـود ملی‌پوشانِ هندی‌ پایان یافت. با این حساب، هند قهرمان رقابت‌های فوتبالِ جنوب آسیا و افغانستان موفق به کسب مقامِ نایب‌قهرمانی شد.
به‌رغمِ این حرف‌ها، اعضای فدراسیونِ فوتبال و اکثریتِ فوتبال‌دوستانِ کشور باور دارند که کسبِ این نتیجه و این مقام (نایب‌قهرمانی در جنوب آسیا) برای کشوری مانندِ افغانستان نه‌تنهـا باخت به حساب نمی‌آید، بلکه یک بُرد است. و اگر ظرفیت‌ها، توان‌مندی‌ها و امکاناتِ هر دو جانبِ این بازی را مد نظر قرار دهیم، این بُرد به‌خوبی برجسته می‌گردد.
هند یکی از تیم‌های قدرتمند جنوب آسیاست که از ظرفیت و پتانسیلِ بالایی برخوردار است؛ اما با این‌هم سال ۲۰۱۳ این تیم از افغانستان شکست خورد و افغانستان به مقام قهرمانی رقابت‌های فوتبال جنوب آسیا نایل شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.