«داعش به اسلام‌هراسی دامن می‌زند»

گزارشگر:شنبه 19 جدی 1394 - ۱۸ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3یک انجمن حقوق بشری مستقر در استانبول در گزارشی عنوان داشت، اسلام هراسی در امریکا و اروپا در پی اقدامات داعش و بحران آوارگان بدتر شده است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، مرکز بین‌المللی برای نظارت بر نقض حقوق بشر مستقر در استانبول در گزارش ۲۰۱۵ خود آورده است: سازمان‌های رسانه‌یی درحالی به تبلیغ علیه اسلام و گسترش اسلام هراسی می‌پردازند که سیاستمداران غربی هم در سخنرانی‌هایشان از همین روش استفاده می‌کنند و علیه اسلام سخن می‌گویند.
این گروه با اشاره به اسلام هراسی در اروپا و آمریکا به ارزیابی این مساله می‌پردازد که بیش از ۱۰۰۰ مورد حمله علیه مسلمانان در آلمان صورت گرفته که ۸۰۰ مورد آن مربوط به اردوگاه‌های آوارگان بوده است.
در آمریکا نیز استفاده از سلاح علیه مسلمانان گزارش شده و یکی از کارخانجات تسلیحات سازی در این کشور یک سلاح ویژه برای کشتار مسلمانان ساخته است.
انجمن مستقر در استانبول دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را یک اسلام هراس واقعی خوانده است.
این گروه همچنین در گزارش خود آورده است، مسلمانان در فرانسه به عنوان تهدید بالقوه شناخته می‌شوند پس از آنکه در ۱۳ نومبر ۲۰۱۵، به شارلی ابدو حمله شد.
مرکز بین‌المللی برای نظارت بر نقض حقوق بشر مستقر در استانبول در گزارش خود به بحران آوارگان نیز اشاره کرده و گفته که هزاران تن در سفر به اروپا و به شکل آواره و پناهنده جان خود را از دست دادند.
آیهان کوچوک، رییس این گروه حقوق بشری گفت، اروپا در انجام اقدامات مناسب برای رویارویی با بحران آوارگان ناکام مانده است.
در این گزارش همچنین آمده است، کشورهای اروپایی برای جلوگیری از ورود آوارگان در مرزهای خود حصارکشی کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.