روشِ پیشرفت در محیط کار

گزارشگر:شنبه 19 جدی 1394 - ۱۸ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3سعی کنید همیشه مؤدب، محتاط و باملاحظه باشید. در کارهای گروهی به‌طور برجسته ظاهر شوید. با قدردانی از زحمات دیگران، به‌‎راحتی می‌توانید در بین آن‌ها محبوبیت و مقبولیت پیدا کنید. باید مراقب شهرتِ خود نیز باشید. مسایل خصوصی زنده‌گی را برای خودتان نگه دارید و کاری در اداره، دفتر یا سفر شغلی انجام ندهید که بعدها باعث پشیمانی شما شود.

۵ـ در چشم کارفرما خوب جلوه کنید
اگر به‌طور باطنی هیچ علاقه‌یی به کارفرمای فعلی خود ندارید، باید سعی کنید در نظر او فرد کارآمدی جلوه کنید. زمانی که او ترفیع رتبه می‌گیرد، باید کسی باشد تا جای او را پُر کند و چه کسی بهتر از شما؟… هنگامی که خود را باهوش، کاردان و علاقه‌مند به کار نشان دهید، آن‌گاه استحقاق ارتقای شغلی را نیز دارید. البته باید مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید و بیش از حد به رییس‌تان نچسبید. شما که دوست ندارید اگر احیاناً او را از روی ناشایسته‌گی اخراج کردند، شما نیز از طرف شرکت مقصر شناخته شوید.

۶ـ مربی بگیرید
کسی که به او اعتماد دارید (به عنوان مثال، یک مقام ارشد یا مدیر موفق) را انتخاب کنید و از او درس بگیرید. با او دربارۀ اهداف شغلی‌تان مشورت کرده و تاکتیک‌های نهایی را با او معین کنید. شاید گاهی لازم باشد که برای دست یافتن به موقعیت‌های بالاتر از جاهای پایین‌تر شروع به کار و تلاش کنید.

۷ـ برای خود جانشین تعیین کنید
حدس بزنید که اگر شما تنها کسی باشید که می‌تواند شغل فعلی‌تان را انجام دهد، چه می‌شود؟ مجبور می‌شوید تا ابد خودتان آن را انجام دهید.
سعی کنید اطلاعات و مهارت‌های‌تان را در اختیار دیگران بگذارید.
زمانی که به مسافرت می‌روید، از دیگران درخواست کنید وظایف شما را به عهده گرفته و طریقۀ انجام آن را نیز به آن‌ها آموزش دهید.

۸ـ در دوره‌های آموزشی اضافی شرکت کنید
مدارک تحصیلی توانایی‌های قابل توجهی به شما عرضه می‌کنند، اما بازهم می‌توانید چیزهای جدید بیاموزید.
دربارۀ چه‌گونه‌گی برگزاری دوره‌های شبانه، سمینارها و کارگاه‌های عملی از مربی و کارفرمای خود سؤال کنید و ببینید که چه فایده‌یی می‌توانند در ارتقای سطح دانش فعلی شما داشته باشند.
کتاب‌ها و مقاله‌های مربوط به کار و تجارت را مطالعه کنید. برای گرفتن اخبار انترنتی ثبت نام و سعی کنید اطلاعات به روزی، هم در زمینۀ شغلی و هم در زمینۀ صنعتی داشته باشید.

منبع: برترین‌ها

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.