شب‌هنگام موترها در کابل بازرسی نمی‌شوند

- ۰۱ عقرب ۱۳۹۱

شب‌هنگام موترها بدون بازرسی از پاسگاه‌‎های پولیس وارد شهر کابل می‌شوند.
در یک گزارش ویژه‌یی که تلویزیون یک ساخته، دیده می‌شود که وسایط از طرف شب در دروازه‌ها و پاسگاه‌های پولیس در داخل شهر کابل بارزسی نشده و پس از ده شب در کمربند‌های امنیتی پولیس حضور ندارد و یا هم استراحت اند.
این گزارش به گونه مستند در چهار شب پی‌هم از شهر کابل و دروازه‌های ورودی به این شهر آماده شده است.
برای تهیه این مستند باکسی بزرگی مشابه صندوق جنگ‌افزار، داخل موتری گذاشته شده تا فضای موتر را مشکوک سازد.
نخستین کمربند امنیتی که سرراه موتر حامل این باکس آمد، جاده دسپیچری است که نه تنها در این کمربند تلاشی نشده بل هیچ پولیس برای کنترل وسایط وجود نداشت..
در کمربند ساحه کوته سنگی، پولیس تنها در چوکی نشسته و گمان بر آن می‌رفت که خواب باشد.
این موتر مشکوک در جریان شب، از سه کمربند امنیتی در مسیر جاده کابل–لوگر بدون تلاشی و متوقف‌شدن عبور کرد اما تنها در این کمربند‌ها موانع گذاشته شده بود و تنها در یکی از این سه کمربند، پولیس قدم می‌زد.
ساعت یک و نیم شب این موتر در دروازه غربی شهر کابل، جاده کابل–کندهار جاده‌یی که انتظار می‌رود تدابیر شدید امنیتی در آن وجود داشته باشد، رسید.
اما در برگشت به کابل ازین دروازه با وجود این بکس مشکوک هیچ بازرسی از این موتر صورت نگرفت.
در دروازه ورودی شمال به کابل، نیروهای امنیتی تنها موتر حامل باکس مشکوک را متوقف ساخته اما متوجه آن نشده و بدون بازرسی اجازه ورود به شهر را داد.
افزون بر این، زمانی که این موتر در تاریکی شب وارد شهر کابل شد، در پسته‌های داخلی نیز یا پولیس وجود نداشت و یا هم توجهی به رفت و برگشت وسایط مشکوک نداشتند.
در ادامه، در داخل شهر کابل از کمربند‌های امنیتی جاده دارالامان، جاده آسمایی وشاه دوشمشیره  بدون متوقف‌شدن و تلاشی این موتر عبور کرده و به جاده‌یی که در روز شدید‌ترین تدابیر امنیتی گرفته شده یعنی جاده وزارت امور خارجه، نزدیک شده اما تنها چوکی خالی به نظر رسیده و بدون کدام ممانعتی به ساده‌گی موتر مشکوک مستندسازان وارد جاده وزارت شده و درصورتی که این موتر حامل گزارش‌گر ما نه، بل حامل شورشیان می‌بود، موفق بودند تا بدون کدام مشکلی، وارد مرکز نهادهای دیپلوماتیک شهر کابل گردد.
با این همه، وزارت امور داخله گفته است که در شب تدابیر ویژه امنیتی در شهر کابل وجود دارد.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله گفت: «وظایف پولیس ۲۴ ساعته است. ما گزمه‌های داریم که از طرف شب این‌ها مشغول اجرای وظایف هستند. پولیس حوزه‌ها است، پولیس شاهراه… یعنی همه‌گی به شکل بسیار منظم و مسوولانه در تامین امنیت وظایف خودره انجام می‌دهند.»
در شهر کابل چهار دروازه ورودی و هفده کمربند امنیتی وجود دارد که هنگام شب‌ این موتر حامل مستندسازان، به همه آن‌ها سر زده تا در قالب تصویر این همه را نشان دهد اما بازرسی پولیس از طرف شب یکی از موارد اساسی تامین امنیت در شهرها می‌باشد که نبود تلاشی‌ها در این پسته‌ها سبب می‌شود تا امنیت به درستی تامین نگردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.