مــبارزه‌یی برای صـلح

- ۰۱ عقرب ۱۳۹۱

قرار است حمید رحیمی مشت‌زن نام آور کشور که دو سال پیش در مسابقات جهانی، عنوان قهرمانی را برای افغانستان کسب کرد، با حریف امریکایی خود در کابل مبارزه کند.
رحیمی اولین کمربند حرفه‌یی خود را در ماه جون سال ۲۰۱۰ با شکست حریف آلمانی خود در مسابقات جی بی سی به دست آورد.
او که در مسابقات بوکس جهان در حال حاضر تکتازی می‌کند، کمربند دوم خود را نیز در همین سال (۲۰۱۰) در ماه اگست و با شکست بوکسر گرجستانی، از سوی اتحادیه پی ای پی ای کسب کرد.
آقای رحیمی که ۲۹ سال سن دارد در سال ۱۹۸۳ به دلیل وضعیت خراب کشور، افعانستان را ترک و به آلمان پناهنده شده است.
آقای مشت جهان (رحیمی) از سال ۲۰۰۰ به این رشته ورزشی روی آورده و در سال ۲۰۰۷ به صورت رسمی مشت زنی حرفه‌یی را آغاز کرد.
رحیمی تا حال ۲۱ بار در مسابقات بین‌المللی بوکس حرفه‌یی به میدان رفته است و در این مدت، تنها یک باخت در کار نامه خود دارد.
رحیمی تاکنون نه بار توانسته است حریفان خود را ناک اوت کند.
او درسال ۲۰۱۱ میلادی به سریال قهرمانی خود ادامه داد و که در آن توانست قهرمان کشور بلاروس را شکست داده و تاحال نیز چهار کمربند بین المللی این رشته را برای افغانستان کسب کرده است.
در همین حال مربیان بوکس در جهان براین باورند؛ ورزشکارانی که در این رشته ورزشی مسابقه می‌دهند باید از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشند تا بتواند ۱۲ روند با حریف مبارزه کنند.
رحیمی با پیروزی‌های خود، در بین ۱۲۷۴ بوکسر حرفه‌یی جهان در حال حاضر جایگاه ۱۵۶ ام را دارد که در کشور ما نیز به عنوان اولین مشت زن حرفه‌یی شناخته شده است.
آقای رحیمی در مراسمی که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، مدال عالی میر مسجدی خان را از جانب رییس جمهور کرزی دریافت کرد.
در همین حال اما، طبق قوانین بوکس حرفوی جهان، دارنده عنوان قهرمانی یا کمربند قهرمانی باید هر ۹ ماه یکبار از عنوان خود دفاع کند.
حمید رحیمی قهرمان بوکس دبلیو بی یو حالا باید برای دفاع از عنوان قهرمانی  که به دست آورده است به مصاف حریفی از جمهوری دومنیکن برود. این مسابقه بنام مبارزه برای صلح مسما شده و قراراست به تاریخ ۹عقرب برابر با ۲۰ اکتوبر در کابل میان حمید رحیمی و»رالف بیجرن» از جمهوری دومنیکن برگزار شود.
اتحادیه جهانی بوکس «دبلیو بی یو» گفته است به برنده این مبارزه که قرار است در کابل برگزار شود، کمربند صلح می‌‌دهد، این کمربند به مبارزانی داده می‌شود که شهروند کشوری جنگ زده باشند.
مسابقه آقای رحیمی که در خیمه‌یی لویه جرگه افغانستان برگزار می‌شود، قرار است از طریق رسانه‌های امریکایی، اروپایی و افغانی انعکاس داده شود.
بخدی

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.