روشِ پیشرفت در محیط کار

گزارشگر:یک شنبه 20 جدی 1394 - ۱۹ جدی ۱۳۹۴

بخش سوم و پایانی/

mandegar-3دربارۀ چه‌گونه‌گی برگزاری دوره‌های شبانه، سمینارها و کارگاه‌های عملی از مربی و کارفرمایِ خود سؤال کنید و ببینید که چه فایده‌یی می‌توانند در ارتقای سطح دانشِ فعلیِ شما داشته باشند. کتاب‌ها و مقاله‌های مربوط به کار و تجارت را مطالعه کنید. برای گرفتن اخبار انترنتی ثبت‌نام و سعی کنید اطلاعاتِ به‌روزی، هم در زمینۀ شغلی و هم در زمینۀ صنعتی داشته باشید.
۹ـ در شغل فعلی‌تان مهارت کامل به‌دست آورید
حتا اگر هیچ گونه علاقه‌یی به انجام دادن شغل فعلی‌تان ندارید، سعی کنید آن را به بهترین نحو انجام دهید. راه‌هایی پیدا کنید تا از آن طریق بتوانید خلاقیتِ خود را افزایش دهید. از روش‌هایی استفاده کنید تا هزینه‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید. انتقادهای سازنده را بپذیرید. همواره آمادۀ رویارویی با موقعیت‌های پیش‌بینی نشده باشید تا شکست نخورید، دیگران را سرزنش نکنید و وجهۀ شغلی‌تان را به خطر نیندازید.
۱۰ـ اثری از خود بر جای بگذارید
هیچ‌گاه نمی‌دانید که شانس از کجا وارد می‌شود. زمانی که مدیران ارشد مشاغل دیگر را ملاقات می‌کنید، همیشه از خود جای سؤال برای آن‌ها باقی بگذارید. زمانی که تجارت الکترونیکی می‌کنید یا رو در رو با مشتری‌ها ارتباط دارید، کاری کنید که در ذهن آن‌ها باقی بمانید. لاف نزنید، بیش از اندازه به خود نبالید و زیادی مُصر نباشید. جاه‌طلبی و بلندپروازی تا جایی مقبول است که تبدیل به خودپسندی نشود.
۱۱ـ به‌طور داوطلبانه اضافه‌کاری کنید
استراتژی‌های شغلی خود را معین کنید. گاهی انجام چند کارِ کوچک در کنار وظایف اصلی، بهتر از به عهده گرفتن پروژه‌های بزرگ است، در حالی که دیگران برای به دست آوردن مسوولیت‌های چشم‌گیر با هم رقابت می‌کنند، شما می‌توانید به‌راحتی از طریق انجام کارهای کوچک اما مفید، ارزش و اعتبار خود را افزایش دهید.
۱۲ـ با ادارۀ روابط عمومی در ارتباط باشید
برقراری ارتباط با پرسونلِ این بخش به شما کمک می‌کند خیلی سریع از پروژه‌های آینده باخبر شوید. همچنین افراد این بخش می‌توانند تاریخ و زمانِ برگزاری صنف‌های آموزشی جدید را نیز دراختیارتان قرار دهند، بنابراین اگر شرکت برای گسترش و پیشرفت برنامه‌ریزی کند، آن‌گاه نامِ شما را در فهرستِ خود ثبت خواهد کرد.
در نهایت نباید تنها با اتکا به شایسته‌گی‌ها، استعدادهای بالقوه و حس برتری، انتظار پیشرفت داشته باشید. گاهی اتفاق می‌افتد که سمت‌های بالاتر به افراد نالایق واگذار می‌شود. در این حال، رفتار کودکانه از خود بروز ندهید چرا که آن‌وقت معلوم می‌شود که شما فرد مناسبی برای آن سمتِ به‌خصوص نبوده‌اید. با پیروی از نکات ذکر شده، به تلاش و کوشش ادامه دهید. شاید یک سمتِ بهتر برای شما به وجود آمد. روی اهداف شغلیِ درازمدتِ خود تمرکز کنید. صداقت و اطمینانِ خود را حفظ کنید و از تلاش کردن دست نکشید، آن‌گاه می‌بینید که چیزی جز پیشرفت در انتظارتان نیست.

منبع: برترین‌ها

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.