وزارت‌های دفاع و داخله شماری از قراردادهای‌شان را به نهادهای خصوصی داده‌اند

گزارشگر:چهارشنبه 23 جدی 1394 - ۲۲ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3مقام‌های وزارت‌های داخله و دفاع افغانستان می‌گویند که برای رشد تولیدات داخلی، در سال روان خورشیدی ۱۱۹۹ قرارداد تدارکاتی‌شان را به بخش خصوصی داخلی داده اند.
نویداحمد بخشی، رییس تدارکات وزارت داخله روز سه‌شنبه در نشستی که برای حمایت از تولیدات داخلی برگزار شده بود، گفت که وزارت داخله در سال روان خورشیدی ۶۹۵ قرارداد را به ارزش بیش از ۱۵٫۵ میلیارد افغانی با شرکت‌های داخلی امضا کرده است.
هم‌چنان جنرال غلام‌سخی، معاون تدارکات وزارت دفاع می‌گوید که بخش بزرگی از تدارکات وزارت دفاع از تولیدات داخلی تأمین می‌شود و این وزارت در سال روان ۵۰۴ قرارداد را با ارزش ۶۷ میلیارد افغانی با شرکت‌های داخلی امضا کرده اند. به گفتۀ او، در سال آینده ارزش این قراردادها به ۷۷ میلیون افغانی خواهد رسید.
نصیراحمد انصاف، معاون نخست اتحادیۀ صنعت‌کاران افغانستان می‌گوید که حمایت حکومت از بخش خصوصی، سبب افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد زمینۀ کار برای شهروندان خواهد شد. به گفتۀ او، با حمایت حکومت از تولیدات داخلی، استفاده از این تولیدات تبدیل به فرهنگ میان شهروندان خواهد شد.
هم‌چنان ستار مراد، وزیر اقتصاد می‌گوید که یگانه راه رشد بخش خصوصی و تولیدات داخلی، حمایت و استفاده از این تولیدات است. او خواستار حمایت بیشتر نهادهای دولتی، به ویژه وزارت‌های دفاع و داخله، از تولیدات داخلی و بخش خصوصی شد.
وزارت‌های دفاع و داخله هر سال بیشترین قراردادها را در بخش تدارکات ارتش و پولیس دارند. بر بنیاد قانون تدارکات افغانستان، اداره‌های دولتی باید منابع و تولیدات داخلی را در قراردادهای تدارکاتی‌شان ترجیح دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.