احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





آتش زدنِ مکتبی در ناحیۀ دوازدهم پایتخت غفلت پولیس کابل

گزارشگر:چهارشنبه 30 جدی 1394 - ۲۹ جدی ۱۳۹۴

مکتب دخترانه بی‌بی عایشه در ناحیه دوازدهم شهر کابل، ناوقت روز دوشنبه توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شده است.
نماینده‌گان شورای ملی، خواستار بررسی به آتش کشیدن این یک مکتب دخترانه در کابل شده و مسوولان امنیتی را به بی‌کفایتی و بی‌توجهی به امنیت تأسیسات عامه متهم کردند.
mandegar-3به آتش کشیده‌شدن این مکتب نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.
اعضای مجلس سنا در نشست روز سه شنبه ۲۹جدی مقام‌های امنیتی به ویژه پولیس کابل را در سوختاندن مکتب دخترانه در ناحیه دوازدهم شهر کابل به بی‌توجهی متهم کردند.
فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا گفت: « آتش زدن مکتب دخترانه در منطقه احمدشاه بابا در کابل را به شدت محکوم می‌کنیم و از نهادهای امنیتی می‌خواهیم که این حادثه را بررسی کرده و عاملان آن را به پنجۀ قانون بسپارند تا در آینده از چنین حوادثی جلوگیری شود».
نثار حارث دیگر عضو سنا نیز خاطر نشان کرد: «حوزه دوازدهم در تامین امنیت مکاتب در ساحه مربوطه‌اش ناکام بوده و باید از این حوزه پرسیده شود و فرماندهی پولیس کابل هم باید در زمینه پاسخ‌گو باشد».
سناتوران آتش زدن مکتب در کابل را برای شهروندان نگران کننده خوانده و تاکید ورزیدند که در حادثه آتش زدن مکتب آیاتی از قرآن شریف و اسمای خداوند نیز سوختانده شده است.
مردم می‌گویند وقتی در کابل دشمنان آگهی و دانش، به این ساده‌گی می‌توانند مکتبی را به آتش بکشند، مشخص است که در ولایت قضیه ساده‌تر از این است.
آنان مسوولان پولیس را به بی‌کفایتی و غفلت متهم می‌کنند و از رهبران حکومت می‌خواهند که از فرمانده پولیس کابل و آمر حوزۀ دوازدهم در خصوص آتش زدن این مکتب بازخواست صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.