وزیر خارجه به سازمان همکاری اسلامی: میان تهران و ریاض میان‌جیگری کنید

گزارشگر:شنبه 3 دلو 1394 - ۰۲ دلو ۱۳۹۴

mandegar=3وزیر امور خارجه افغانستان با اشاره به اینکه اختلافات ایران و عربستان به نفع منطقه و جهان نیست، گفت: سازمان همکاری‌ اسلامی برای حل و فصل این تنش میانجی‌گری کند.
صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه افغانستان، در نشست فوق‏‌العاده شورای وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی که در شهر جده کشور عربستان سعودی برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.
وزیر امورخارجه افغانستان در آغاز سخنرانی خود، با اشاره به به مشکلات فعلی کشور‌های اسلامی اظهار داشت: دولت افغانستان به منظور حمایت و حفاظت از منافع جهان اسلام خواهان اتحاد عمیق‌‏تر و بیشتر میان کشورهای اسلامی از طریق تقویت اراده جمعی همه ما است.
ربانی در ادامه اظهارات خود خواهان حل مسالمت آمیز تنش‌های اخیر میان عربستان و ایران شد و گفت: گفت‌وگوهای مسالمت‌‏آمیز و تعاملات دیپلماتیک، زیربنای تلاش‏‌های ما‏‏ به عنوان کشورهای عضو جهت حل چالش‏‌های منطقه‏‌ای هستند.
وی افزود: دولت افغانستان باور دارد که نه این ۲ کشور اسلامی و نه منطقه و جهان درکل از وضعیت موجود سود نخواهند برد.
وزیر امور خارجه افغانستان در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: ما پیش از این از هر ۲ کشور تقاضا کرده‌ایم تا هرگونه منازعات ۲ جانبه را از طریق گفت‌وگوها حل و فصل کرده و از تشدید تنش‏‌های بیشتر جلوگیری کنند.
ربانی در ادامه اظهارات خود نقش سازمان همکاری‌های اسلامی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز تنش‌ها میان کشورهای اسلامی را موثر وکارا دانسته و از این سازمان خواست تا برای حل مشکلات به میان آمده میان ایران و عربستان میانجی‌گری کرده و برای پیدا کردن راه حل‌های مناسب با هدف پایان دادن به این تنش‌ها تلاش همه ‌جانبه کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.