نوازشریف در پیوند به حمله به دانشگاه باچا خان: اتهامی متوجه کابل نیست

گزارشگر:سه شنبه6 دلو 1394 - ۰۵ دلو ۱۳۹۴

نوازشریف نخست وزیر پاکستان گفت: در حمله تروریستی به دانشگاه «باچا خان» هیچ اتهامی متوجه دولت کابل نیست، فقط چند تروریست از افغانستان در این حمله نقش داشتند.
به گزارش روزنامه پاکستان، نواز شریف نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: در حمله به دانشگاه باچا خان ایالت خیبر پختونخواه پاکستان mandegar-3هیچ اتهامی متوجه دولت افغانستان نیست. فقط چند تن از تروریست‌ها از افغانستان وارد خاک پاکستان شدند و دست به انجام این حادثه تروریستی زدند.
وی در ادامه افزود: افغانستان مستحکم و پایدار به اسلام آباد کمک می‌کند. باید حملات تروریستی از دو طرف مرزهای دو کشور به خوبی کنترل شود. ما با دولت افغانستان تفاهم نامه مبارزه با تروریست‌ها را داریم و دو کشور اجازه نخواهند داد که سرزمینشان بر علیه دیگری مورد استفاده قرار گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: بعد از رخ دادان حادثه تروریستی دانشگاه «باچا خان» اسلام آباد هند را مسوول این حادثه تروریستی ندانست. دو کشور نباید در امور داخلی هم مداخله کنند. درباره حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» ایالت پنجاب هند شواهد و مستنداتی از سوی هند فراهم شده است که تحقیقات درباره این مستندات در حال انجام است. ما در تحقیق درباره این واقعه تروریستی پیشرفت‌های خوبی داشته ایم. تیم تحقیقاتی پاکستان بزودی عازم هند خواهد شد.
لازم به ذکر است در حمله تروریستی به دانشگاه باچا خان ایالت خیبر پختونخواه پاکستان ۲۰ نفر کشته و ۶۰ نفر زخمی شدند. ۴ تن از تروریست‌ها نیز در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان به هلاکت رسیدند. ۳ نفر از همدستان این حمله تروریستی نیز توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان دستگیر شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.