برنامۀ افغانستان و پاکستان برای تأمین امنیت مرزها

گزارشگر:سه شنبه 13 دلو 1394 - ۱۲ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3جنرال شریف یفتلی، فرمانده قول اردوی تندر وزارت دفاع می‌گوید که روز شنبه هیأتی از این وزارت برای گفت‌وگو دربارۀ چگونه‌گی تأمین امنیت مناطق مرزی کابل ـ اسلام‌آباد عازم پاکستان شده است.
آقای یفتلی می‌گوید که ایجاد باورمندی میان دو جانب و مبارزۀ «موفقیت‌آمیز» دو کشور برای دفع تروریسم در مناطق مرزی از موضوعات محوری بحث بوده اند.
جنرال هدایت‌الرحمان، فرمانده قول اردوی ۱۱ پاکستان نیز در این دیدار، تروریستان را دشمن مشترک دو کشور خوانده است. این مقام پاکستانی همچنان گفته است، هر گروهی که به روند صلح افغانستان ملحق نشود، از دید دو کشور به عنوان دشمن مشترک دیده خواهد شد.
در این دیدار رودررو گفته شده که تمام گروه‌های ارتش دو کشور در مناطق مرزی باید با هم هماهنگی و ارتباط داشته باشند.
دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان نیز روز یک‌شنبه با نشر خبرنامه‌یی گفته است که مقام‌های مرزی افغانستان و پاکستان به خاطر وجود مشکلات امنیتی می‌توانند در صورت نیاز با هم دیدار داشته باشند.
در این خبرنامه‌ همچنان آمده که دو کشور می‌توانند تنها با هماهنگی در مبارزه علیه تروریسم مناطق مرزی را از حضور مخالفان پاک کنند.
این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، رییس جمهور بارها تلاش کرد تا روابط افغانستان را با پاکستان گسترش دهد و به همین دلیل در روزهای نخست ریاست جمهوری‌اش، چندین بار به پاکستان سفر کرد.
به دنبال تلاش‌های رییس جمهور غنی برای جلب همکاری‌های پاکستان در تأمین صلح افغانستان، پاکستان تعهد کرد که طالبان را وادار به مذاکره با حکومت افغانستان می‌کند. اما نه تنها به وعده‌هایی که داده بود عمل نکرد، بل‌که حمله‌های طالبان در بهار امسال بیش از پیش افزایش یافت و روند گفت‌وگوهای صلح نیز تا کنون پیشرفتی نداشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.