یک سروی جدید آیساف: ۸۰ درصد نفوس افغانستان احساس آرامش می‌کنند

- ۰۲ عقرب ۱۳۹۱

مقام‌های آیساف می‌گویند، نتایج یک سروی که به تازه‌گی از سوی آن‌ها به راه انداخته شد، نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در افغانستان در مناطق شان احساس آرامش می‌کنند.
آیساف می‌گوید، نتایج این سروی نشان می‌دهد که هشتاد درصد نفوس افغانستان عمدتاً در مناطق غرب، شمال و مرکز در صلح و ثبات هر چه بیشتر زنده‌گی می‌کنند.
سخنگوی آیساف گفت که این سروی در ماه گذشته میلادی از سوی آن‌ها در ۳۴ ولایت افغانستان به راه انداخته شد.
جنرال گونتر کتز روز سه شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که در سروی پرسش‌های از مردم مطرح شد که تا چه اندازه در خانه و ولایت مربوط شان احساس مصوونیت می‌کنند:
«پاسخ ۹ درصد مردم این بود که مصوونیت افراد خراب است، ۳۹ درصد گفتند که نه خوب است و نه بد، ۵۲ در پاسخ دادند که خوب است. بنابرین ۹۱ درصد از اشخاص که از آن‌ها سوال شد می‌گفتند که مصوونیت شان یا خوب است و یا خراب، فکر می‌کنم که این یک رقم قابل ملاحظه است. این رقم آنچه را که قبلاً گفته شده بود، انعکاس می‌دهد که هشتاد درصد نفوس افغانستان از امنیت و ثبات زیادتر برخورد دار استند.»
آقای کتز در بخشی از حرف‌هایش گفت که ۲۰ درصد حملات مخالفین مسلح در ۸۰ درصد خاک افغانستان متمرکز است.
سخنگوی آیساف افزود که میزان حملات شورشیان در سه ماه اخیر سال جاری میلادی در مقایسه به زمان مشابه در سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است.
وی می گوید، ولایت‌ها و مناطقی که مسوولیت‌های امنیتی آن به نیروهای افغان سپرده شده است، شاهد کمترین حملات بوده اند.
در همین حال، سخنگوی نماینده ارشد ملکی ناتو از اعلام قریب الوقوع مرحله چهارم واگذاری مسوولیت های امنیتی به نیرو های افغان خبر می‌دهد.
دومینیک میدلی که در این نشست خبری نیز حضور داشت به رادیو آزادی گفت که دور تازه از انتقال مسوولیت‌های امنیتی در ماه آینده به وسیله رییس‌جمهور کرزی اعلام خواهد گردید: «انتظار می رود که مرحله چهارم سپردن مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای افغان به زودی، یعنی ممکن در ماه آینده از سوی رییس‌جمهور افغانستان اعلام شود. ما به مرحله مهم آن در اواسط سال ۲۰۱۳ خواهیم رسید و در آن زمان صد در صد قلمرو این کشور شامل این روند خواهد شد و تحت پوشش تامین امنیت از سوی قوای امنیتی افغان قرار خواهد گرفت. آیساف ظرف یک ونیم سال دیگر به حمایت‌اش از این پروسه ادامه می‌دهد.»
تا حال روشن نیست که کدام مناطق شامل مرحله چهارم انتقال مسوولیت‌های امنیتی به نیرو های افغان خواهد شد.
وزارت دفاع افغانستان اخیراً گفت که این دور با مشکلات و چالش‌های به همراه خواهد بود.
روند واگذاری مسوولیت های امنیتی به قوای افغان در ماه سرطان پارسال آغاز گردید.
مقام‌های افغان قبلاً گفته بودند که با تطبیق مرحله سوم، مسوولیت تامین امنیت ۷۵ درصد نفوس این کشور به عهده نیروهای امنیتی افغانستان گذاشته خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.