دبیرکل ناتو: امیدوارم ارتش ۳۵۰ هزار نفری مانع تبدیل‌شدن افغانستان به لانه تروریسم شود

- ۰۲ عقرب ۱۳۹۱

دبیرکل ناتو گفته است که در مناطق سرحدی افغانستان و پاکستان پناه‌گاه‌های تروریستان قرار دارد و این موضوع مایه نگرانی‌ آن‌ها می‌باشد.
اندرس فوگ راسموسن همچنان می‌گوید که  امیدوار هستند پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، ارتش سه صد و پنجاه هزار نفری این کشور قادر به برعهده‌گیری تمامی مسوولیت‌های شان باشند.
دبیرکل ناتو به رادیو آزادی گفت، ناتو تا پایان سال ۲۰۱۴ نیروهای افغان را به شکل لازم تجهیز می‌کند و آموزش می‌دهد، تا آنان توان جلوگیری از مبدل‌شدن دوباره کشورشان را به لانه‌های تروریسم داشته باشند.
راسموسن گفته است: «از همه اولتر می‌خواهم روی این موضوع تاکید کنم، هنگامی‌که در سال ۲۰۱۴ ماموریت جنگی ما در افغانستان پایان می‌یابد، ما یک ارتش حدود سه صد و پنجاه هزار نفری را در افغانستان تشکیل نموده باشیم و این نیروها مسوولیت‌های امنیتی تمام نقاط افغانستان را به عهده گرفته باشند، دوم اینکه این را می‌پذیرم که در مناطق سرحدی بین افغانستان و پاکستان پناهگاه‌های تروریستان موجود است و این منبع نگرانی ما می‌باشد. ما از حکومت و ارتش پاکستان می‌خواهیم، مبارزه شان را بر ضد تندروان در این مناطق شدت بخشند.»
دبیرکل ناتو در جواب به این سوال که آیا مخالفان به هدف مذاکرات صلح تماس‌هایی را با ناتو برقرار نموده اند گفت: نه خیر این وظیفه ناتو نیست که در این پروسه دخیل گردد؛ پروسه صلح باید از سوی افغان‌ها و به رهبری افغان‌ها به پیش رود.
دبیرکل ناتو در مورد توانایی‌های شبکه القاعده گفت، رهبری این شبکه در این اواخر به اندازه  کافی صدمه دیده، ولی هنوزهم حامیان القاعده، تهدید جدی را برای امنیت منطقه و جهان تشکیل می‌دهند.
او گفت، هدف ناتو برای افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ این است که ارتش این کشور توانا گردد، حکومتداری خوب در آنجا ایجاد شود و مبارزه بر ضد فساد جدی‌تر شود.
اندرس فوگ راسموسن گفت، هدف مهم دیگر ما این است که حکومت افغانستان، خدمات اساسی را برای اتباعش مهیا سازد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.