سنگین در آستانه سقوط دوباره

گزارشگر:سه شنبه 20 دلو 1394 - ۱۹ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3فرماندهان محلی ارتش اعلام کردند که بیشتر بخش‌های سنگین سقوط کرده است و شورشیان طالبان یک سری حملات مرگبار دیگر را در این منطقه از هلمند آغاز کرده‌اند.
به گزارش بی.بی.سی، طالبان بار دیگر در آستانه تصرف بخش سنگین در ولایت هلمند است؛ منطقه مهمی که پیش از این و در زمان حضور گسترده نیروهای خارجی بیش از ۱۰۰ سرباز انگلیسی جان خود را در آن از دست دادند.
اگر چه نیروهای افغان با عملیات ارتش و پولیس توانستند طالبان را در ماه دسامبر وادار به عقب نشینی از این بخش کنند اما در روزهای اخیر نیروهای این گروه حملات جدیدی را آغاز کرده‌اند.
فرماندهان محلی ارتش افغانستان اعلام کردند که بیشتر قسمت‌های این منطقه سقوط کرده است و دولت کنترل تنها چند مایل در اطراف شهر سنگین را در اختیار دارد.
اگرچه مقامات اعلام کردند که هنوز این منطقه در امنیت به سر می‌برد اما یکی از فرماندهان ارتش اعلام کرد: سه روز گذشته طالبان به یک پایگاه نظامی حمله کرد که در این حادثه هشت سرباز جان خود را از دست دادند. آنها توانستند به یک خودروی زرهی، تمام اسلحه‌های موجود در پایگاه و دیگر مهمات دست یابند.
وی ادامه داد: اگر حمایت لازم انجام نگیرد، دو پایگاه نظامی دیگر نیز با خطر یورش نیروهای طالبان مواجه هستند. این دو پایگاه نیز همان سرنوشت را خواهند داشت.
با وجود حملات نیروهای طالبان در افغانستان، انتظار می‌رود که این کشور مذاکرات مستقیمی را با طالبان در پایان این ماه برگزار کند.
ولایت هلمند مامن اصلی فعالیت طالبان است و اخیرا فعالیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف آن دیده شده است. شهر سنگین در این ولایت واقع در جنوب افغانستان اخیرا صحنه نبرد میان نیروهای دولتی افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.