راه‌اندازی برنامۀ کار برای صلح

گزارشگر:چهارشنبه 21 دلو 1394 - ۲۰ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3وزیر توسعۀ روستاها ۵۵ پروژۀ توسعه‌یی را به ارزش ۲۲ میلیون افغانی با نماینده‌گان شوراهای قریه‌های سیزده ولایت به امضا رسانیده است.
نصیر احمد درانی، وزیر توسعۀ روستاها دیروز (سه‌شنبه ۲۰ دلو ۱۳۹۴ ) در نشستی خبری به رسانه‌ها گفت: این پروژه‌ها در بخش تقویت زراعت، صحت، ساخت جاده‌ها، دیوارهای استنادی و اعمار کانال‌های آب می‌باشد که در ولایات بلخ، بغلان بدخشان، پنجشیر، غور، پروان، بامیان، لغمان، تخار پکتیا، نورستان و فاریاب تطبیق می‌شود.
او گفت که از این پروژه‌ها ۱۴۵ هزار و ۲۶۳ تن بهره‌مند خواهند شد.
آقای درانی با بیان این‌که پروژۀ کار برای صلح را در دوازده ولایت دیگر که ۴۶ ولسوالی و ۳ هزار و۷۳۴ قریه را در بر می‌گیرد، از طرف وزارت توسعۀ روستاها راه اندازی شده است.
او افزود: هزینۀ مجموعی این پروژه‌ها ۲ میلیارد و ۳ صد و ۲۲ میلیون افغانی است که به دوازده ولایت تخصیص داده شده و به ۲ صد و ۳۵ هزار و ۲۷۲ تن در روستا‌ها کار ایجاد می‌کند.
تلاش بر متوازن‌سازی پروژها
همچنان، اکبر رستمی سخنگو و مشاور فرهنگی وزارت توسعۀ روستاها به روز نامۀ ماندگار گفت: در سال‌های گذشته که پروژه‌های توسعه‌یی در ۳۴ ولایت تطبیق شده است، در هژده ولایت میزان سرمایه‌گزاری بلند است که حداقل این سرمایه مصرف شده به هر نفر ۹۱ دالر است؛ اما در برخی از ولایات، مانند کنرها، نورستان، جوزجان، پکتیکا، غور، بادغیس، میدان وردک و… توازن در پروژه‌های انکشافی در نظر گرفته نشده است.
آقای رستمی اضافه کرد: در هزینۀ مالی سال ۹۴ وزارت توسعۀ روستاها به‌خاطر ایجاد توازن در پروژه‌های توسعه‌یی راه‌های مختلف را مطرح ساخته بود که در برابری برخی از ولایاتی که در آن پروژه‌های توسعه‌یی متوازن تطبیق نشده، از تعبیض مثبت استفاده شده تا این ولایت نیز در توسعه‌ مناطق‌شان مانند سایر ولایات سهیم شوند.
سخنگوی وزارت توسعۀ روستاها افزود: یکی از تلاش‌های وزارت توسعۀ روستاها ایجاد توازن و عدالت اجتماعی در تطبیق پروژه‌های توسعه‌یی است و در سال جاری رهبری وزارت توسعۀ روستاها بیشتر به مناطق سفر داشته‌اند که پروژه‌های توسعه‌یی کمتر در آن ولایات تطبیق شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.