خودکشی یک مرد در بادغیس

- ۰۸ عقرب ۱۳۹۱

یک مرد فقیر در ولایت بادغیس خود را حلق‌آویز کرده و جان داده است و یک دختر در هرات در نتیجه اسلحه دست‌داشته‌اش کشته شده است.
شراف الدین مجیدی، سخنگوی والی بادغیس گفت که یک مرد که باشنده ولسوالی قادس این ولایت بود، شب دوشنبه خود را حلق آویز کرده و جان سپرده است.
آقای مجیدی افزوده است که این فرد به دلیل مشکلات روحی دست به این کار زده است، اما ولسوال قادس به این باورست که این فرد به دلیل فقر و مشکلات خانواده‌گی خود را به دار آویخته است.
فقر در افغانستان از چالش‌های است که بیش از ۳۵ درصد مردم کشور از آن رنج می‌برند و زیر خط فقر قرار دارند.
فقر مشکلی است که گویا دها تن را مجبور به کارهای دور از انتظار کرده و چندی پیش یک جوان به همین دلیل در ولایت هرات خود را حلق‌آویز کرده بود.
پیش از این در شهر کابل خانواده‌یی به خاطر فقر شدید کودک‌شان را فروخته بودند تا بقیه کودکان خانواده از گرسنه‌گی نجات دهند.
از سوی دیگر، یک دختر نوجوان در ولایت هرات نیز در نتیجه شلیک گلوله‌یی جان باخته است.
عبدالحمید حمیدی، آمر امنیت فرماندهی پولیس هرات روز گذشته گفت که این دختر نوجوان با تنفگچه برادرش که کارمند ریاست مبارزه با تروریزم فرماندهی هرات است، بازی می‌کرد که فیر شده است.
به گفته احمیدی، این بانوی کوچک در نتیجه این گلوله، به‌گونه شدید زخم برداشته و پس از یک ساعت دراتر شفاخانه حوزوی این ولایت جان سپرده است.
مسوولان صحی هرات گفته اند که این دختر بین هجده تا بیست سال سن داشت.
اسلحه موجود در شماری از خانواده‌ها تلفاتی را در پی داشته است که در برخی موارد منجر به قتل ناخواسته یک عضو خانواده توسط دیگر عضو شده و بارها رویدادهای تاسف‌باری را به بار آورده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.