غنی: ۴۱ درصد مردم ما زیر خط فقر مطلق به سر می‌برند

گزارشگر:چهارشنبه 28 دلو 1394 - ۲۷ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3اشرف غنی رییس جمهور افغانستان گفته است که می‌خواهد در کشور جنگ‌زده‌اش با فساد اداری مبارزه کند. او همچنین افزوده است که ایجاد دورنمایی امیدوار کننده برای افغان‌ها وظیفه حکومت است تا آن‌ها کشور را ترک نکنند.
رییس جمهور افغانستان که اخیراً برای اشتراک در کنفرانس امنیتی مونشن به آلمان سفر کرده بود، در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «زود دویچه سایتونگ» گفته است که «ما نخبگان یغماگری داریم و من انتخاب شده ام تا این را تغییر دهم.»
بعد از سقوط رژیم طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی توسط نیروهای امریکایی میلیاردها دالر کمک بین المللی به این کشور سرازیر شد، اما این کمک‌ها در زندگی اکثریت مردم تغییری ایجاد نکرده است.
ارزیابی سازمان شفافیت بین الملل نشان می‌دهد که افغانستان هنوز بعد از سومالیا و کوریای شمالی سومین کشور آلوده با فساد است.
غنی در مصاحبه خود با این روزنامه که روز سه شنبه نشر شد، گفته است که ۴۱ درصد از شهروندان کشورش زیر خط فقر مطلق زنده‌گی می‌کنند و مجبور اند با کمتر از ۱٫۲۵ دالر در روز کنار بیایند، اما مقام‌های آلوده با فساد به صورت چشمگیری ثروتمند شده اند.
رییس جمهور افغانستان به این روزنامه آلمانی افزوده است که این یک «تراژیدی انسانی» است که از مبالغ هنگفت کمک‌های بین المللی که به افغانستان سرازیر شده است نیازمندان واقعی نفع نبرده اند.
او در پاسخ به این سوال که فرار تعداد زیاد افغان‌ها چه حسی برای او خلق می‌کند، گفته است: «وحشتناک». او افزوده است که در بحران مهاجرت اما نباید فراموش گردد که «در مقابل هر افغانی که می‌خواهد کشور را ترک کند، صدها افغان دیگر هستند که می‌خواهند بمانند.» او به این نکته نیز اشارت کرده است که حکومت‌اش مکلف است برای این انسان‌ها دورنما و امیدواری ایجاد کند تا کشور شان را ترک نکنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.