سیگار: ساختمان وزارت دفاع ملی متزلزل است

گزارشگر:شنبه 1 حوت 1394 - ۳۰ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3اداره بازرسی امریکا برای افغانستان (سیگار)، در گزارش تازه‌یی گفته است که در جریان بازرسی از ساختمان جدید وزارت دفاع افغانستان، متوجه نواقصی در کار اعمار این ساختمان شده که می‌تواند بر مقاومت آن در هنگام زلزله و یا بارنده‌گی طولانی تأثیر منفی بگذارد.
در این گزارش که روز پنجشنبه، ١٨ فبروری، منتشر شده، گفته شده که ساختمان ١۵۵ میلیون دالری وزارت دفاع به صورت کلی خوب ساخته شده اما چندین مشکل ساختمانی دارد که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.
سیگار از مشکلاتی در بندکشی میان بخش‌های مختلف ساختمان که برای مقاومت در برابر زلزله لازم است، کم بودن تعداد آبراه‌ها برای تخلیه آب باران از بام این ساختمان و ارتفاع غیراستاندارد نرده‌های کنار پله‌های این ساختمان پنج‌طبقه یاد کرده است.
این اداره گفته که آنها پس از ۶ بار بررسی ساختمان وزارت دفاع افغانستان به این نتایج رسیده‌اند.
قرار بود این ساختمان که به «پنتاگون کوچک» شهرت یافته و هزینه ساخت آن را وزارت دفاع امریکا پرداخته است، با صرف حدود ۴٩ میلیون دالر، ظرف ١٨ ماه به بهره‌برداری برسد.
اما آنگونه که در گزارش تازه سیگار آمده است، احداث این ساختمان به دلایل مختلف، پنج سال بیشتر از موعد تعیین‌شده وقت گرفت و برای ساخت آن نیز حدود ١۵۵ میلیون دالر به مصرف رسید.
سیگار گفته که خودداری ارتش ملی افغانستان از دادن اجازه دسترسی به محل ساخت این پروژه به پیمانکار امریکایی (ITSI) برای یک سال، آب و هوای نامساعد، مسایل امنیتی و مشکلات مربوط به هزینه‌ها، در این تاخیر نقش داشته است.
این ساختمان در آخرین روزهای سال گذشته میلادی با حضور محمد اشرف غنی، رییس جمهوری، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان و جنرال جان کمبل، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان افتتاح شد و در اختیار وزارت دفاع افغانستان قرار گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.